موشک مافوق صوت پیشرفته کره شمالی به هدف اصابت کرد

آزمایش روز سه شنبه دومین آزمایش کره شمالی در کمتر از یک هفته و سومین آزمایش جامع تسلیحات مافوق صوت بود. به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی که پرتاب و پرواز این موشک را دنبال کرده است، این موشک بیش از 700 کیلومتر از دریای ژاپن پرواز کرده و به ارتفاع 60 کیلومتر و سرعت 10 ماخ رسیده است. . یا بیش از 7600 مایل در ساعت. .

همچنین گفته می شود این موشک 1000 کیلومتر را طی کرده و به هدف اصابت کرده است.

خبرگزاری کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد هدف از این آزمایش نهایی کردن مشخصات سیستم تسلیحات مافوق صوت توسعه یافته بود.

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد این موشک به آب های بین المللی سقوط کرده و خسارتی در پی نداشته است. با این حال، توکیو این آزمایش را محکوم کرد و گفت که اقدامات کره شمالی تهدیدی برای صلح و امنیت کشور ما، منطقه گسترده تر و کل جامعه بین المللی است.

ایالات متحده این تیراندازی را محکوم کرده و پیونگ یانگ را به نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متهم کرده است.

در آزمایش قبلی در 4 ژانویه، کره شمالی اعلام کرد که موتور موشک را در زمستان با موفقیت آزمایش کرده است و همچنین قابلیت های آن را برای پیشرانه مافوق صوت پس از جدایی آزمایش کرده است. با این حال، این آزمایش تنها به 6 یا 6 برابر سرعت صوت رسید.

کره شمالی از سال 1950، زمانی که ایالات متحده در جنگ داخلی کره مداخله کرد، درگیر جنگ بوده است. این نبرد در سال 1953 با آتش بس و ایجاد یک منطقه غیرنظامی پایان یافت، اما پیمان صلح دائمی هرگز امضا نشد و 28500 سرباز آمریکایی در پایگاه های نظامی کره جنوبی باقی ماندند. کره شمالی می گوید برای تضمین امنیت خود در غیاب توافق صلح و خروج ایالات متحده، به موشک های بالستیک و سلاح های هسته ای نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید