همکاری سه جانبه استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده در ساخت موشک های مافوق صوت

همکاری سه جانبه استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده در ساخت موشک های مافوق صوت

روز جدید : دولت بایدن روی تحقیق و توسعه موشک های مافوق صوت سرمایه گذاری می کند که با سرعت پنج برابر صوت حرکت می کنند. اقداماتی که بی ارتباط با حملات روسیه به اوکراین نیست.

بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا توافق کرده اند که برای بهبود قابلیت های جنگ الکترونیک و ساخت سلاح های مافوق صوت با یکدیگر همکاری کنند.

دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد که رهبران آن ائتلاف دفاعی جدیدی تشکیل داده اند و متعهد به همکاری با یکدیگر در همکاری سه جانبه برای ساخت موشک های مافوق صوت هستند.

ائتلاف جدید که در سپتامبر گذشته تشکیل شد، باعث شد استرالیا قرارداد خرید یک زیردریایی فرانسوی را لغو کند و در عوض قراردادی را با ایالات متحده امضا کند تا نیازهای دفاعی خود را برآورده کند. در بیانیه مشترکی که توسط رهبران استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده صادر شد، آمده است که واشنگتن و لندن از پیشرفت برنامه زیردریایی هسته‌ای متعارف استرالیا خرسند هستند و به همکاری برای توسعه این ظرفیت ادامه خواهند داد.

ایالات متحده و استرالیا در حال حاضر برنامه توسعه تسلیحات اولتراسونیک دارند که بریتانیا گفته است در این مرحله به آن نمی‌پیوندد، اما در بحث‌های تحقیق و توسعه شرکت خواهد کرد.

دولت بایدن در حال سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه موشک های مافوق صوت است که با سرعت پنج برابر صوت حرکت می کنند. این اقدامات بی ارتباط با حملات روسیه به اوکراین نیست و نگرانی هایی را در مورد امنیت مرزهای شرقی اروپا از زمان تهاجم مسکو به وجود آورده است.

سران سه کشور در بخشی دیگر از بیانیه خود نوشتند: با توجه به تهاجم غیرقانونی، غیرقانونی و غیرقابل قبول روسیه به اوکراین، ما بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به یک سیستم بین المللی عاری از حقوق بشر، حاکمیت قانون و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تاکید می کنیم. . تکرار می کنیم، او به زور احترام می گذارد.» رهبران سه کشور استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده نیز بر تعهد خود به ایجاد منطقه آزاد و باز در اقیانوس های هند و اقیانوس آرام تاکید کردند.

این بیانیه مشترک واکنش چین را برانگیخت. ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد، روز سه شنبه به این کشورها هشدار داد از اقداماتی که می تواند منجر به بحرانی مانند درگیری در اوکراین در سایر نقاط جهان شود، اجتناب کنند.

ژانگ به خبرنگاران گفت: «هر کسی که نمی‌خواهد بحران اوکراین را ببیند، باید از انجام کارهایی که می‌تواند منجر به چنین بحرانی در سایر نقاط جهان شود، خودداری کند». وی گفت: به گفته چینی ها: اگر چیزی را دوست ندارید، آن را به دیگران تحمیل نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید