بایدن تایید کرد که روسیه از موشک های مافوق صوت در اوکراین استفاده می کند / چرا آمریکا; اولویت را به تولید موشک های «هیپرسونیک» بدهید؟


ساعت: 06:14
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817014

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تایید کرد که روسیه از موشک های مافوق صوت برای حمله به اوکراین استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بایدن در میزگردی با مدیران شرکت های آمریکایی گفت: اگر متوجه شده باشید، روسیه به تازگی یک موشک مافوق صوت پرتاب کرده است.

او گفت: «همانطور که همه می‌دانید، این یک سلاح مهم است و مانند هر موشک دیگری دارای سرجنگی است، اما توقف آن تقریباً غیرممکن است. روس ها دلیلی برای استفاده از این موشک دارند.

بایدن در این میزگرد گفت: «پوتین در شرایط بسیار دشواری قرار دارد، او گستردگی یا قدرت اتحادیه ما را پیش‌بینی نکرده بود». هر چه او در موقعیت‌ها سخت‌تر باشد، تاکتیک‌های شدیدتری می‌تواند استفاده کند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که از موشک های مافوق صوت موسوم به “خنجر” علیه یک انبار مهمات نظامی در روستای دلیاتین در غرب اوکراین استفاده کرده و این موشک با موفقیت به هدف خود اصابت کرده است.


موشک های مافوق صوت یا مافوق صوت به این معنی است که این موشک ها می توانند حداقل پنج برابر سرعت صوت (5 ماخ) یا بیش از 6100 کیلومتر (3800 مایل) در ساعت حرکت کنند. این موشک ها می توانند در حین پرواز مانور دهند و رهگیری و رهگیری آنها را بسیار سخت تر از موشک های سنتی می کند.

این نوع موشک ها با کاهش زمان پرواز، توانایی واکنش و واکنش را نیز کاهش می دهند. بسته به نوع طراحی، آنها می توانند کلاهک های هسته ای یا متعارف حمل کنند و می توانند تعادل استراتژیک را بر هم بزنند.

روسیه، آمریکا، چین و اخیراً کره شمالی دارای این نوع موشک هستند.


وزارت دفاع آمریکا تولید و توسعه موشک های مافوق صوت را برای رقابت با روسیه و چین در اولویت قرار داده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه (21 فوریه) با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو گفت که کشورش استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و با رهبران کرملین خود قراردادهای همکاری و دوستی امضا کرده است.

پوتین صبح روز پنجشنبه ۲۴ فوریه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه اعلام کرد که در دونباس اقدام نظامی می کند و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید