گروسی: طراحی موشک بالستیک مافوق صوت نگرانی هایی را در مورد برنامه هسته ای این کشور ایجاد می کند

گروسی: طراحی موشک بالستیک مافوق صوت نگرانی هایی را در مورد برنامه هسته ای این کشور ایجاد می کند

به گزارش فارس، وی در گفت وگویی در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی در شرم الشیخ مصر، کار سازمان بین المللی تحت رهبری خود را یک موضوع هسته ای دانست و اظهار داشت: البته هیچ چیز را نمی توان منزوی کرد. ما شاهد همه این اعلامیه ها هستیم که نگرانی و توجه عمومی به برنامه هسته ای ایران را افزایش می دهد.

سرلشکر امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح امروز (پنجشنبه 28 آبان) در حاشیه یازدهمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حسن تهرانی مقدم گفت: سال هاست که فعالیت های هوافضای خود را زیر نظر داریم. سایه تحریم های ظالمانه و شدیدترین تحریم های تاریخ بشریت. به فضل الهی توانسته ایم موشک بالستیک مافوق صوت پیشرفته ای به دست آوریم که بتواند از مهمترین و پیشرفته ترین سامانه های دفاع موشکی عبور کند و همان سامانه های دفاع موشکی را هدف قرار دهد که می تواند از مهمترین عناصر پدافندی کشور باشد. دشمن.

سردار حاجی زاده با اشاره به ویژگی های موشک بالستیک مافوق صوت سپاه گفت: این سامانه سرعت بسیار بالایی دارد و قابلیت مانور در داخل و خارج جو را دارد. هم سیستم های دفاعی که از داخل جو محافظت می کنند و هم سیستم های بسیار گران قیمتی که با موشک های خارج از جو مقابله می کنند، این موشک جدید جمهوری اسلامی ایران همه آنها را دور خواهد زد و فکر نمی کنم فناوری ای پیدا شود که بتواند برای دهه ها با آن مقابله کنید

فرمانده نیروی هوافضای سپاه سپس به دیگر قابلیت‌های موشک جدید اشاره کرد و گفت: این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش نسلی بزرگ در حوزه موشکی است.

گروسی صبح پنجشنبه در گفت و گوی کوتاهی با رویترز در حاشیه کنفرانس آب و هوا در مصر، در ادامه ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی با اتهامات کشورهای غربی، گفت که هیئت ایرانی در جریان اخیر هیچ چیز جدیدی نداشته است. ملاقات با او در وین.او چیزی برای ارائه نداشت.

به گزارش رویترز، مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: برکسی پوشیده نیست که نتوانسته ایم به نتیجه ملموسی برسیم. ما فرصت تعامل مجدد برای ادامه همکاری را داریم اما این پس از گزارش من خواهد بود.

پیش از این، گروسی با تکرار این ادعا که مذاکرات در وین به بن بست رسیده است، گفت که به دلیل دسترسی محدود بازرسانش به تاسیسات هسته ای ایران در ماه های اخیر، آنها اطلاعات مهمی ندارند.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اخیراً اعلام کرده بود که تهران به سؤالات مطرح شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ های دقیقی ارائه کرده است، اما آژانس گزارش های خود را بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط دشمنان خود یعنی ایران استوار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید