کاخ سفید: ما در مورد گزارش‌های ادعایی موشک مافوق صوت ایران اظهار نظر نمی‌کنیم، اما تحریم‌های واضحی را برای مقابله با اقدامات ایران در منطقه اعمال کرده‌ایم.

کاخ سفید: ما در مورد گزارش‌های ادعایی موشک مافوق صوت ایران اظهار نظر نمی‌کنیم، اما تحریم‌های واضحی را برای مقابله با اقدامات ایران در منطقه اعمال کرده‌ایم.

موشک مافوق صوت فتاح، آخرین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح سه شنبه با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و امیر سرتیپ امیرعلی حاجی فرمانده نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد. .

جان کربی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره گفت: «دولت [جو] بایدن در پرداختن به اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه، از جمله توسعه برنامه موشکی بالستیک آن کشور، بسیار واضح، دقیق و قاطع بوده است.

این مقام کاخ سفید افزود: قرار نیست به طور خاص در مورد گزارش های مربوط به موشک مافوق صوت ادعایی ایران اظهار نظر کنم، اما برای مقابله با اقداماتی که ایران در منطقه انجام می دهد، از جمله برای مقابله با موشک بالستیک، تحریم های بسیار واضحی اعمال کرده ایم. برنامه این کشور “

ساعاتی پیش از بیانیه جان کربی، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که شبکه ای از شرکت های مستقر در ایران، چین و هنگ کنگ را به بهانه حمایت از برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم ها قرار داده است.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا پس از اعمال تحریم ها گفت: اقدام امروز تعهد ما را برای پاسخ به فعالیت هایی که ثبات منطقه را تضعیف می کند و امنیت شرکا و متحدان کلیدی ما را تهدید می کند، تقویت می کند. «ایالات متحده به هدف قرار دادن شبکه‌های تدارکات فراملی که به طور مخفیانه از موشک‌های بالستیک ایران و سایر برنامه‌های نظامی حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.

گزارش ها حاکی از آن است که موشک مافوق صوت فتاح دارای برد 1400 کیلومتر است و قادر است به تمامی سامانه های دفاع موشکی نفوذ کرده و آنها را منهدم کند. این نوع موشک یکی از جدیدترین سلاح ها و تجهیزاتی است که امروزه توسط کشورهایی مانند آمریکا، روسیه و چین تولید و استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید