کاخ سفید با اعمال تحریم‌هایی علیه ایران علیه چندین آمریکایی واکنش نشان داده است

کاخ سفید با اعمال تحریم‌هایی علیه ایران علیه چندین آمریکایی واکنش نشان داده است

روز جدید مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای به اعمال تحریم ها علیه ایران علیه 51 آمریکایی پاسخ داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای درباره تحریم‌های ایران علیه ۵۱ آمریکایی گفت که شبه‌نظامیان نیابتی ایران در حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه دست داشتند.

سالیوان ادامه داد: اشتباه نکنید. ایالات متحده از شهروندان خود محافظت و دفاع خواهد کرد. این شامل افرادی می شود که در حال حاضر در ایالات متحده خدمت می کنند یا در حال خدمت هستند.

وی گفت: ما آمریکایی ها در مورد مسائل سیاسی اختلاف نظر داریم. ما با سیاست خود در قبال ایران موافق نیستیم. اما ما در قاطعیت خود در برابر تهدیدها و تحریکات متحد هستیم. ما در دفاع از مردم خود متحد هستیم. ما با متحدان و شرکای خود برای جلوگیری و پاسخ به هرگونه حمله ایران کار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر ایران به هر یک از شهروندان ما از جمله یکی از 51 نفری که دیروز ذکر شد حمله کند، با عواقب سختی مواجه خواهد شد!

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت امور خارجه ایران علاوه بر تحریم مقامات ارشد دولت آمریکا مانند دونالد ترامپ، بر اساس قانون ضد حقوق بشر و ماجراجویی و تروریسم آمریکا به ویژه مواد 4 و 5 برجام. Act (رئیس جمهور سابق)، مایک پمپئو (وزیر خارجه سابق)، جان بولتن (مشاور سابق امنیت ملی)، مارک اسپیر (وزیر دفاع سابق)، جینا هاسپل (رئیس سابق سیا)، کریستوفر میلر (وزیر دفاع سابق) و استفان منوچر (وزیر سابق خزانه داری)، و همچنین متیو تالر (سفیر ایالات متحده در بغداد)، استیو فاگین (معاون سابق رئیس هیئت در بغداد) و راب والر (سرکنسول سابق) ایالات متحده در اربیل، عراق) به ترتیب در 20 و 2 ژانویه. در نوامبر 2016 در فهرست تحریم های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

این افراد در تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازماندهی، تامین مالی، حمایت، هدایت یا اجرای اقدام تروریستی فوق الذکر نقش داشته و یا با حمایت از این جنایت شنیع، تروریسم را که تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است ترویج کرده اند. .

جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و ​​تامین مالی تروریسم به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی آمریکا و به منظور حفظ صلح و امنیت بین المللی و تحریم ها به صورت متقابل. . علیه این افراد اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید