کاخ سفید نسبت به حمله ایران به آمریکایی ها هشدار داده است

زمان: 00:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799278

کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد اگر ایران به یک آمریکایی حمله کند با عواقب جدی روبرو خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که اگر ایران به یک آمریکایی حمله کند، با «عواقب شدید» مواجه خواهد شد.

کاخ سفید گفت هرگونه حمله ایران به آمریکایی ها، از جمله 52 آمریکایی که اخیراً توسط تهران تحریم شده اند، عواقب و عواقب جدی خواهد داشت.

این هشدار بی اساس در قالب بیانیه ای از سوی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، کمتر از یک روز پس از آنکه ایران اعلام کرد 52 آمریکایی را در فهرست تحریم ها قرار داده است، منتشر شده است.

سالیوان در بیانیه ای گفت: ما با متحدان و شرکای خود برای بازدارندگی و پاسخ به هرگونه حمله از سوی ایران کار می کنیم.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در خصوص به‌روزرسانی فهرست تحریم‌های آمریکایی‌های دست اندرکار در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و هیأت همراهش، بیانیه‌ای صادر کرد. در متن این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون «مبارزه با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» بویژه مواد 4 و 5 این قانون علاوه بر تحریم‌هایی علیه مقامات ارشد ایالات متحده مانند دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور سابق)، مایک پمپئو (وزیر خارجه سابق)، جان بولتن (مشاور سابق امنیت ملی)، مارک اسپیر (وزیر دفاع سابق)، جینا هاسپل. رئیس سابق سیا، کریستوفر میلر (وزیر دفاع سابق) و استفان منوچین (وزیر سابق خزانه داری) و متیو تالر (سفیر ایالات متحده در بغداد)، استیو فاگین (معاون سابق ماموریت در بغداد) و راب والر (کنسول سابق) ژنرال) ایالات متحده در اربیل، عراق) به ترتیب در 20 ژانویه و 2 نوامبر. «در سال ۱۳۹۹ در فهرست تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند. افراد زیر به دلیل نقش داشتن در جنایت تروریستی آمریکا علیه سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی و ترویج تروریسم و ​​نقض حقوق اساسی بشر مورد تحریم قرار گرفته اند.

بر اساس این بیانیه، دست اندرکاران، حسب مورد، در تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازماندهی، تأمین مالی، حمایت، هدایت یا اجرای اقدام تروریستی فوق و یا در حمایت از این جنایت شنیع، تروریسم که تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی . . تشويق كردن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید