قیمت: بیشتر تحریم هایی که ما علیه ایران اعمال کرده ایم، علیه سپاه است

قیمت: بیشتر تحریم هایی که ما علیه ایران اعمال کرده ایم، علیه سپاه است

روز جدید ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار اتهامات ضدایرانی واشنگتن علیه سپاه پاسداران، گفت که ایالات متحده به مقابله با تهدیدات و تحریکات متعهد است.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه چهارشنبه شب در واکنش به اظهارات خبرنگاری مبنی بر اظهارات یکی از فرماندهان سپاه مبنی بر انتقام گیری از عاملان قتل شهید قاسم سلیمانی، گفت: ما از شهروندان خود محافظت و دفاع می کنیم. این شامل کارمندان فعلی و سابق ایالات متحده می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «اختلافات زیادی بر سر ایران وجود دارد، اما ما متعهد به مقابله با تهدیدات و تحریکات و همکاری با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی ایران هستیم».

ند پرایس ادامه داد: شما شاهد برخورد ما علیه سپاه هستید. بیشتر تحریم‌هایی که ما علیه ایران اعمال کرده‌ایم شامل سپاه می‌شود.

این مقام آمریکایی با بیان اظهارات ضدایرانی گفت: ما متعهد به مقابله و جلوگیری از فعالیت های مخرب سپاه با هر ابزار مناسب هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیا وزارت امور خارجه بین سپاه و نیروی قدس سپاه تفکیک قائل شده است؟ او گفت: «درک من این است که فهرست گروه های تروریستی خارجی (به اصطلاح) هر دو را شامل می شود.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایالات متحده اخیراً اعلام کرد که مخالف حذف نیروهای قدس سپاه پاسداران از فهرست سازمان های به اصطلاح تروریستی خارجی است.

مارک میلی در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «من از حذف نیروهای QGD از فهرست سازمان های به اصطلاح تروریستی خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت نمی کنم.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با NBC News به صراحت درباره حذف سپاه از فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی خارجی اظهار نظر نکرد، اما این ادعا را تکرار کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا سپاه را تروریست می دانید، گفت: بله.

بلینکن در مصاحبه ای در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و آیا در لیست باقی خواهد ماند، گفت: بله. این است.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا سپاه همچنان یک «سازمان تروریستی» باقی خواهد ماند؟ وی گفت: نمی خواهم به جزئیات مذاکرات اشاره کنم.

دیدگاهتان را بنویسید