سوئیس تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907729

در حالی که فشارهای ضد ایرانی کشورهای غربی به بهانه های مختلف ادامه دارد، اکنون سوئیس همسو با اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه ایران در ارتباط با ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه اعمال کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که فشارهای ضد ایرانی کشورهای غربی به بهانه های مختلف ادامه دارد، اکنون سوئیس همسو با اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه ایران در ارتباط با ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه اعمال کرده است.

منابع رسانه ای سوئیسی شامگاه سه شنبه گزارش دادند که دولت این کشور یک شرکت و سه مقام ایرانی را در ارتباط با حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین تحریم کرده است.

به گزارش سایت «سوئیس اینفو»، بر اساس بیانیه دولت سوئیس، این کشور «شرکت شهید ایر» وابسته به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد مشترک ارتش را تحریم کرده است. نیروهای مسلح به همراه حجت الله قریشی و سعید آقاجانی

در بیانیه سوئیس مدعی شد که به دلیل ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین، این شرکت و سه مقام ایرانی در لیست سیاه ممنوعیت سفر و تجارت و توقیف دارایی قرار گرفتند.

سوئیس اینفو در گزارش خود به تکذیب مکرر مقامات ایرانی درباره ادعای ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین اشاره کرد و نوشت: منتقدان می گویند این تحریم ها عمدتا نمادین است.

این رسانه سوئیسی افزود: سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما با تحریم 27 کشور (عضو اتحادیه اروپا) پس از حمله روسیه به اوکراین موافقت اصولی داشت.

اقدام سوئیس در راستای تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه ارسال پهپاد به روسیه در شرایطی انجام شد که مقامات جمهوری اسلامی بارها به صراحت اعلام کرده اند که ایران هواپیمای بدون سرنشین به روسیه نفرستاده است.

دیدگاهتان را بنویسید