سفیر سوئیس در ایران: 4 مبادله ارز برای واردات دارو از طریق کانال مالی سوئیس

سفیر سوئیس در ایران: 4 مبادله ارز برای واردات دارو از طریق کانال مالی سوئیس

رونو سوئیس بسیار خوشحال است که در 40 سال گذشته توانسته است به طور واضح بین ایران و ایالات متحده ارتباط برقرار کند و پیام هایی را بین دو کشور رد و بدل کند.

سفیر جدید سوئیس در ایران گفت: وی در تلاش است تا مبادلات را در کانال مالی ویژه ایران افزایش دهد.

کریستین دوسی در خصوص همکاری سوئیس و ایران در زمینه پزشکی به عصر ایران گفت: خبر خوب این است که چند روز پیش با مدیرعامل جدید شرکت روش در تهران دیدار کردم. به ایران آمد و در تهران ساکن شد. این نشان از فعال شدن شرکت Roche و سایر شرکت ها در حوزه پزشکی دارد. اکنون حضور آنها در ایران و همکاری در زمینه واردات دارو به ایران مهم است چرا که قبلا در ایران حضور نداشتند اما اکنون مدیران این شرکت ها در ایران فعالیت می کنند.

سفیر سوئیس ادامه داد: کانال مالی ایجاد شده در رابطه با موضوع تحریم ایران مانند راه آهنی است که دو کشور ایران و سوئیس دارد. قطارهای ارتباطی نیز وجود دارد. اما تاکنون تنها 4 قطار عبور کرده و 4 تبادل مالی بین ایران و سوئیس انجام شده است. آنچه در حال حاضر نیاز است انرژی بیشتری برای فعال سازی این کانال مالی است تا این روند تسریع شود و از این کانال مالی بیشتر استفاده شود. سوئیس آماده افزایش مبادلات مالی است، تنها مشکل مشکلات ارزی و تحریم هایی است که ما در تلاش برای حل آن هستیم که البته در مذاکرات وین بسیار موثر است.

به مناسبت سفر رئیس مجلس سوئیس به ایران و دیدار وی با همتای ایرانی خود، درباره توسعه گردشگری بین دو کشور صحبت شد، آیا برنامه خاصی وجود دارد و آیا این توسعه گردشگری شامل گردشگران ایرانی می شود؟

ما به عنوان سفارت سوئیس در ایران خواهان توسعه صنعت گردشگری در هر دو کشور هستیم و این ارتباط قطعاً باید دو طرفه باشد، هم برای توسعه گردشگری در ایران و هم در سوئیس. و این بستگی به موسسات گردشگری دارد که در هر دو کشور کار می کنند.

ایران از نظر ما همه چیز دارد از فرهنگ و تاریخ کهن گرفته تا چهار فصل و کوه و دشت و جنگل و دریا که بسیار مهم است و ما دوست داریم سوئیسی ها به ایران بیایند و این ویژگی های ایران را ببینند. تلاش و هدف این است که ایرانی ها و سوئیسی ها را بهتر بشناسیم.

سوئیس در 40 سال گذشته به عنوان رابط بین ایران و ایالات متحده فعال بوده است. سوئیس بسیار خوشحال است که در این مدت توانسته است ارتباط شفافی بین دو کشور برقرار کند و پیام هایی را بین ایران و ایالات متحده رد و بدل کند.

سوئیس در محتوای ارتباطات ایران و آمریکا دخالت نمی کند و تنها به عنوان یک رابط عمل می کند.

هدف ما حفظ ارتباط است و خوشحالیم که توانستیم این ارتباط را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید