اطمینان از عدم وجود دارو از طریق واردات همراه با تولید داخلی


ساعت: 07:30
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910190

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واردات دارو علاوه بر تولید داخلی برای تامین نیاز بازار انجام می شود و به محض اینکه تولید داخلی نیاز را تامین کند، واردات متوقف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه هدف سازمان غذا و دارو از واردات در مواردی که کمبود موقت برخی داروها وجود دارد، رفع نیاز بیماران است، گفت: اگر تولیدکنندگان بتوانند داروهای مورد نیاز مردم را تهیه کنند، قطعاً این کار را انجام خواهند داد. از آنها حمایت کنیم و استقبال می کنیم اما اگر بنا به دلایلی تولید کفاف داروهای مورد نیاز مردم را تامین نکند. واردات راه حلی برای جبران کمبود دارو خواهد بود.

وی افزود: کمتر از یک درصد داروهای تولید داخل جوابگوی نیاز بازار نیست، بنابراین سازمان غذا و دارو برای جبران این کمبود محصولات لازم را به صورت دوره ای وارد می کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مصرف آنتی بیوتیک در بسیاری از کشورهای جهان افزایش یافته و کمبود انواع مختلف این دارو جهانی است، خاطرنشان کرد: برای تامین کمبود سوسپانسیون آنتی بیوتیکی، اولین محموله این دارو از کشور هندوستان انجام شد. فوری تهیه و وارد کشور می شود و محموله بعدی 3 میلیون دستگاهی دیگر به زودی وارد کشور می شود تا با افزایش 2 برابری ظرفیت تولید در کنار تولید داخلی، نیاز بازار را تامین کند.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید