افتتاح انبار فروشندگان مواد مخدر با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو / اجرای مبارزه با فساد از واردات دارو از طریق نظارت و گزارش دقیق گمرک


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804528

این داروساز و استاد دانشگاه گفت: بسیاری از معتادان متجاهر منتظر حذف ارز ترجیحی دارو هستند تا دارو را در انبارهای خود در بازار سیاه دارو بریزند و با قیمت چند ده برابری به فروش برسانند. ارز بهتر است با نظارت و همکاری دستگاه های مختلف و بر اساس گزارش گمرک، 4200 تن دارو وارد کشور شود تا دارو بیش از این افزایش پیدا نکند.


دکتر محمد هادی اسماعیلی داروساز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص مقاومت مجلس در برابر لغو ارز ۴۲۰۰ تنی در سال آینده گفت: این رویکرد بسیار منفی و تاثیرگذار است. مصرف کنندگانی که از ماهیت موضوع آگاه هستند از این فضا استفاده می کنند و محموله خود را می بندند. به عنوان مثال وقتی نوبت به حذف ارز دارو از 4200 تومان رسید، به وضوح این اتفاق افتاد. این بحث بیش از یک سال است که ادامه دارد. همچنین به دلیل تخلفات دسته جمعی که در این حوزه رخ داده است. این موضوع قبل از انتخابات 1400 به طور جدی مطرح شد و باید تمام واردات 4200 تنی ارز حذف می شد.


30657ba0 09ff 4dab a157 bd80f687ca95 خبر خاکستری

وی افزود: اما مقوله دارو مقوله بسیار متفاوتی است به ویژه اینکه کشور ما در حال حاضر در تحریم است. این در حالی است که در دو سال اخیر شیوع تاج و تخت در کشورمان ضربات اقتصادی جبران ناپذیری بر پیکره کشور وارد کرده است. این در حالی است که بسیاری از افراد فعال در حوزه پزشکی و فعال در بازار سیاه و ثروت اندوزی به محض شنیدن این خبر انبارهای خود را پر کرده اند، بنابراین به محض حذف ارز داروهای 4200 تومانی، محصولات انحصاری خود را به بازار عرضه می کنند. و داروهای موجود در بازار داروهای سیاه بریزید و چند برابر قیمت بفروشید و در جیب ثروتمندان نجومی و عظیم بگذارید. راه رفتن.


79a5a56b 2cd1 4e0a 8ec5 c65caf99fe23 خبر خاکستری

این داروساز افزود: در کنار این مقوله، ماندگاری ارز 4200 تومانی نیز مشکلاتی دارد. اما سازمان غذا و دارو و دولت در وهله اول باید شفاف باشند و پس از آن نهادهای نظارتی و اطلاعاتی، قوه قضائیه، پلیس اقتصادی و پلیس امنیت و… باید شفاف باشند. باید به موضوع بازار سیاه مواد مخدر توجه کامل داشت. در زمینه واردات دارو با کمک سازمان غذا و دارو، گمرک باید نظارت دقیقی بر واردات داروها و مواد وابسته به آن از جمله محصولات بهداشتی و مواد اولیه تولید داروهای داخلی که مواد اصلی داخلی است، داشته باشد. شرکت ها و جزئیات واردات آنها را گزارش کنید. مقدار 4200 تومانی که منحصراً برای واردات دارو در نظر گرفته شده را به وضوح مشخص کنید، همین مقدار برای خرید و واردات دارو و محصولات و مواد مرتبط با صنعت داروسازی اختصاص داده شده است یا خیر؟ همانطور که قبلاً در دولت قبل گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از فعالان حوزه پزشکی 4200 جلد دارو و مکمل های خاص وارداتی داشته اند و فرآورده های غیر دارویی وارد کرده اند و حتی یک قلم از آنها وارد کشور نشده است که این واضح است. تخلف بوده و قابل پیگرد قانونی است.


c494f1d2 9ede 49c1 b1f6 12f0ea8d3620 خبر خاکستری

اسماعیلی افزود: از این رو با توجه به شکنندگی و شرایط بحرانی و افزایش قیمت مواد مخدر، همه دستگاه های دولتی و قوای سه گانه باید با هم همکاری کنند و توجه کامل به پلیس اقتصادی، پلیس بین الملل و سایر نهادهای دولتی و غیردولتی داشته باشند. در مورد واردات دارو و فرآورده های مرتبط و در این خصوص به مردم گزارش کنیم که مبلغ 4200 تومانی برای واردات دارو به همین میزان در نظر گرفته شده است، فقط از این طریق می توان مطمئن بود که تخلفی صورت نگرفته و به همین میزان دارو بر اساس نیاز کشور وارد کشور می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید