خودکفایی و استقلال ایران اسلامی در گرو تولید داخلی است/ عدم نیاز به واردات واکسن


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809351

محمدعلی محسنی با اشاره به اینکه یکی از راه های استقلال مردم ایران بحث خودکفایی است، گفت: اگر بخواهیم استقلال را به معنای واقعی کلمه پیدا کنیم و وابستگی را از بین ببریم چاره ای نداریم جز اینکه روی پای خود بایستیم و به تولید داخلی تکیه کنیم.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با بلاغ، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در پیوند تصویری با مردم آذربایجان شرقی در تبیین مصادیق تداوم انقلاب و مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: ممکن است روزی تولیدات خودشان نباشد. در کشور خودشان رونق زیادی داشتند، اما از جایی آمده بودند و مورد حمایت مردم و دولت بودند.

وی گفت: اگر واقعاً بخواهیم به استقلال و خودکفایی فکر کنیم باید به آنچه در داخل و تولید داخلی داریم تکیه کنیم. برای حفظ مشتریان داخلی و به طور قطع هم در دولت سیزدهم و هم در مجلس یازدهم برای تقویت تولیدکنندگان داخلی و ارتقای کیفیت محصولات تلاش می شود تا بتوانیم در راستای خودکفایی گام های موثری برداریم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات برای تولیدکنندگان داخلی مشوق بیشتری داشته باشد.

محسنی بندپی ادامه داد: همچنین تسهیلات بانکی مورد نیاز تولیدکنندگان را افزایش داده ایم تا بتوانیم با تقویت تولیدکنندگان گام های موثری در جهت خودکفایی کشور برداریم و تنها راه خودکفایی کشور تکیه بر کشورهای تولیدکننده است. “

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص فرآورده های واکسن گفت: در ابتدا تمام واکسن های مورد استفاده در داخل کشور توسط شرکت های خارجی تولید و با حمایت دولت و مجلس به خارج از کشور وارد می شد و به سطح کیفی واکسن رسیده ایم. ما نیازی به واردات واکسن نداریم.

وی گفت: امروز بحث چهارمین دوز واکسن مطرح است که به اندازه کافی از تولیدکنندگان ما در صنعت واکسن آنقدر خودکفا شده اند که نیازی به واردات واکسن نداریم.

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم علاوه بر دریافت واکسن باید همچنان از پروتکل های پیشگیری استفاده کنند و از تجمعات، دورهمی ها و رفت و آمدهای غیرضروری و همچنین استفاده از ماسک جلوگیری کنند که البته وزارت بهداشت نیز مدام بر آن تاکید دارد.

محسنی بندپی گفت: به عنوان یکی از اعضای کمیته مشورتی سلامت کمیسیون اسلامی از مردم می‌خواهم با توجه به اینکه این ویروس هنوز به طور کامل از جامعه بشری محو نشده است، بیشتر مراقب خود باشند تا عوارض کمتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید