صدور 1000 پروانه ساخت افزودنی از شهریور ماه سال جاری / عدم نیاز به واردات مواد افزودنی به بازارهای داخلی


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912414

رئیس اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل از صدور حدود هزار مجوز برای تولید مکمل ها از ابتدای شهریورماه امسال توسط سازمان غذا و دارو خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان غذا و دارو، فرید باقری، رئیس اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل با بیان اینکه ضوابط و دستورالعمل اخذ انواع مجوزها اشکال دارد، افزود: این ضوابط تدوین شده و در اختیار مردم قرار می گیرد. عموم مردم تا روند صدور مجوز سریعتر شود.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر با حجم بالایی از پرونده های در حال رسیدگی مواجه بوده ایم که کار را با مشکل مواجه کرده است، اما این روند در ماه های اخیر سرعت بیشتری گرفته و تعداد پرونده های رسیدگی شده کاهش چشمگیری داشته است و در حال حاضر اولین پاسخ به هر نوع مورد برای کمتر از 2 هفته انجام می شود.

رئیس اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل ها ادامه داد: در صورت عدم نقص مدارک پرونده جهت بررسی و رای گیری به کمیسیون تولید و معرفی ارجاع و پس از اخذ رای لازم به مرحله صدور پروانه می رسد. .

وی با اشاره به حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: در سال های اخیر با کمک هایی که به تولیدکنندگان داخلی انجام شده، به تدریج نیاز بازارهای داخلی به اقلام وارداتی کاهش یافته است. بنابراین در حال حاضر نیازی به واردات در زمینه مکمل ها در بازارهای داخلی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید