صدور 15 پروانه بهره برداری از آبزی پروری در سال گذشته / نیاز به راه اندازی سامانه ملی استعلام صدور مجوز


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819151

مدیر صدور پروانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی گفت؛

گودرزی گفت: در سال 1400 در استان خراسان شمالی 15 پروانه بهره برداری آبزی پروری و هفت پروانه بهسازی، نوسازی و ایجاد مزارع پرورش آبزیان صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن گودرزی مدیر واحدهای صدور پروانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: مزارع روستایی.

گودرزی همچنین گفت: در سال 1400 تعداد 15 پروانه بهره برداری در حوزه آبزی پروری استان صادر شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص روند صدور پروانه پرورش آبزیان و تمدید پروانه ها گفت: صدور پروانه پرورش آبزیان، دام و طیور در کشور به موجب هنر صورت می گیرد. نظام مهندسی کشاورزی

گودرزی گفت: دستورالعمل اجرایی و اصلاحات بعدی آن به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ابلاغ شده است که این دستورالعمل برای صدور مجوز پرورش آبزیان و دام پیگیری خواهد شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، قرارداد به طور کلی شش ماه اعتبار دارد و شش ماه دیگر تمدید می شود.

این مدیر افزود: جواز تاسیس دو سال اعتبار دارد و دو سال دیگر تمدید می شود.

وی همچنین گفت: پروانه بهره برداری هر چهار سال یکبار برای بررسی وضعیت فنی و بهداشتی واحد تمدید می شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: این موسسه تمامی توضیحات را در زمینه اخذ مجوز به متقاضیان ارائه می دهد تا با شرایط آماده سازی واحد و نحوه اخذ مجوز آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدت زمان صدور پروانه در زمان معیوب بودن محل کار افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: تامین آب یکی از مهمترین مشکلات و مانع اصلی صدور به موقع پروانه است.

مدیر واحدهای تولیدی دارای مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی گفت: متقاضی ابتدا برای دریافت مجوز اقدام می کند و سپس به دنبال تامین منبع آب است، ضمن اینکه منابع آبی مربوطه باید ابتدا برای دام، شیلات و طیور موجود باشد. متقاضی آگاهانه برای بهره برداری از واحد تولیدی اقدام می کند.

وی همچنین صلاحیت اقتصادی متقاضی را یکی دیگر از دلایل تمدید مجوزها عنوان کرد و افزود: متقاضیان زیادی به امید اینکه بتوانند تسهیلات قرض الحسنه برای راه اندازی واحد تولیدی را دریافت کنند، برای دریافت مجوز اقدام می کنند.

گودرزی از دیگر دلایل طولانی شدن صدور پروانه یا تمدید پروانه، نداشتن مدارک و بی سوادی یا بی سوادی تعدادی از متقاضیان در نحوه ثبت الکترونیکی درخواست صدور یا تمدید پروانه را برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید برای کاهش تقاضای مجوز گام برداشته شود، گفت: دولت بر این موضوع تاکید داشته که البته محدودیت های صدور مجوز را تا حدودی کاهش داده است. “

با این حال مدیر واحدهای تولیدی صدور پروانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: باید سامانه ملی انجام استعلام مجوز طراحی و راه اندازی شود که در دستور کار دولت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید