ظرفیت مناسب استان یزد برای توسعه آبزی پروری

ساعت: 20:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792863

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت مناسب استان یزد برای توسعه آبزی پروری گفت: یزد آب شور دارد و این یک مزیت است و می تواند آبزی پروری را در آن توسعه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، جواد ساداتی نژاد دقایقی پیش در شورای استانداری یزد گفت: 76 هزار نفر در استان یزد تولیدکننده محصولات کشاورزی هستند و سهم شاغلان کشاورزی هفت درصد و تولید سالانه یک میلیون و 800 هزار تن است.

وی با اشاره به هوشمندی یزدی ها در کشاورزی ادامه داد: در استان لرستان با دو برابر مساحت و دو برابر وسعت کشاورز، ارزش محصولات کشاورزی 15 هزار میلیارد تن است که در یزد با نصف آن 25 هزار میلیارد تن است. تولید می شوند.

ساداتی نژاد ادامه داد: مصوبات در نظر گرفته شده در بخش کشاورزی با توجه به تهدیدات بیابان زایی باید 180 میلیارد تن فولاد به پروژه های مدیریت حوضه آبریز، احیای قنوات اختصاص یابد.

وی افزود: 175 میلیارد فولاد برای حفاظت از آب و افزایش بهره وری آب، 100 میلیارد فولاد به زیرساخت های شهرهای کشاورزی و 26 میلیارد فولاد برای تامین آب 100 خانوار عشایری یزد اختصاص می یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یزد آب شور دارد و این یک مزیت است و می تواند آبزی پروری را در آن توسعه دهد و 10 میلیارد تن برای زیرساخت های این بخش در نظر گرفته شده است.

وی توسعه 30 میلیارد تومان گیاهان دارویی، اصلاح 60 میلیارد تومان باغات خسارت دیده و کنترل 20 میلیارد تومان مگس مدیترانه ای و تکمیل زنجیره ارزش 500 میلیارد تنی را از دیگر مصوبات بخش کشاورزی استان یزد عنوان کرد. توزیع خواهد شد.

ساداتی نژاد گفت: 100 میلیارد تن برای راه اندازی شتر پرورشی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید