سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در صنایع آبزی پروری استان زنجان ندارند


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882510

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان صنایع بالادستی و پایین دستی از تامین خوراک ماهی تا فرآوری ماهی را در استان بسیار کم دانست و گفت: سرمایه گذاران تمایل چندانی به کار و سرمایه گذاری در این حوزه ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش موج رسا; روح اله حسنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان با وجود اینکه استان آبی نیست، با وجود قرار گرفتن در حاشیه رودخانه کزالوزن و استفاده از آب های سطحی، در آبزی پروری پیشرفت خوبی داشته و یکی از استان های پیشرو در پرورش ماهی قزل آلا است.

وی میانگین تولید آبزی پروری استان در سال گذشته را حدود 15 هزار و 800 تن عنوان کرد و افزود: کاهش بارندگی و کمبود آب به این بخش فشار می آورد و یکی از مشکلات جدی آبزی پروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تقریباً سه سال پیش توسعه بخش آبزی پروری در استان ممنوع شد و آب جدیدی از آب های منطقه به این بخش اختصاص داده نمی شود.

وی با بیان اینکه صنایع بالادستی و پایین دستی از تامین خوراک ماهی تا فرآوری ماهی در استان بسیار اندک است، تصریح کرد: سرمایه گذاران تمایل چندانی به فعالیت در این حوزه و سرمایه گذاری ندارند، اما چندین نفر در حال پیگیری سرمایه گذاری در بخش های مذکور هستند.

حسنی با تاکید بر اینکه آبزی پروری در تامین معیشت بخشی از استان به ویژه در شهرستان های مخنشان و ایجرود بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: توسعه در این بخش با استفاده از آبی که در حوزه کشاورزی وجود دارد امکان پذیر است و می توان از همان آبی که برای پرورش ماهی استفاده می شود، در بخش کشاورزی نیز استفاده می شود.

وی با بیان اینکه اشتغال مستقیم ایجاد شده در بیش از 700 واحد آبزی پروری حدود 2500 نفر است، یادآور شد: البته اگر اشتغال ایجاد شده به صورت غیرمستقیم لحاظ شود، آمار اشتغالزایی در پرورش ماهی بیش از رقم فعلی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید