سد معشوره پروژه بزرگ دولتی / ظرفیت سازی برای آبزی پروری در سیمره است


ساعت: 18:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813789

وزیر کشور با تاکید بر اینکه سد معشوره یکی از موضوعات مهم در دستور کار دولت است، گفت: ظرفیت آبزی پروری سد سیمره ارتقا می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی دوشنبه شب در حاشیه بازدید از پروژه های کوهدشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سوالات متعددی درباره سد سیمره وجود دارد که یکی از آنها سرمایه گذاری بیشتر در حوزه شیلات در این سد بود، گفت: قرارداد اولیه با هزار تن سد. ظرفیت تولید آبزی پروری در این سد پیش بینی شده است که با مسئولانی که “انتظار” افزایش این میزان به 2000 تن را داشتند، مطرح شد.

بررسی افزایش ظرفیت آبگیری سد سیمره

وی با بیان اینکه تقاضا برای زمین کشاورزی وجود دارد که آب سد سیمره را برای پوشش و پوشش زمین پمپاژ می کند، افزود: در این زمینه باید با وزارت نیرو صحبت کنیم و ببینیم چه سهمیه ای می تواند آزاد شود.

وزیر کشور افزود: موضوع سوم حجم آب مصرفی سد است. سد سیمره ظرفیت تحمل یک میلیارد متر مکعب دیگر و حتی تا ارتفاع 723 متری را دارد که می تواند یک میلیارد متر مکعب را در خود جای دهد. آب اضافی.”

واحدی یادآور شد: لازمه این امر خرید زمین و خانه در برخی از روستاهای اطراف سد است که برای تامین اعتبار نیاز است، این موضوع در بازدید امروز نیز مطرح شد.

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت باغات انار کوهدشت

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات ظرفیت بالای باغات انار کوهدشت است، گفت: حدود 1200 هکتار باغ انار در این شهرستان وجود دارد اما متاسفانه صنعت تبدیلی کافی نیست، مجبوریم داریم روی این کار می کنیم و آیا می توانیم از این ظرفیت بسیار بزرگ استفاده کنیم.

وزیر کشور گفت: در کشور چنین غلظتی از باغات انار نداریم بنابراین این فرصتی برای منطقه است که باید از آن حداکثر استفاده را کرد.

واحدی با بیان اینکه امروز از پروژه بیمارستان شهرستان کوهدشت نیز بازدید کردیم، گفت: این بیمارستان 200 تختخوابی داشت که امروز به 250 تخت افزایش یافته و 25 درصد پیشرفت داشته است.

پیشرفت 25 درصدی پروژه بیمارستان کوهدشت

وی با تاکید بر اینکه پروژه ساخت این بیمارستان پس از سفر هیات دولت با رکود مواجه شده بود و پیش بینی می شود تا دو سال دیگر تکمیل شود که نیاز به اعتبارات لازم است، افزود: البته در سفر رئیس جمهور به لرستان 200 ما باید وام های میلیاردی باقیمانده این طرح مصوب را با کمک بانک ها با استفاده از ماده 56 قانون تامین کرد که با اعطای این وام ها به کار سرعت می بخشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: پیمانکار و مشاوران این پروژه امروز حضور دارند و قول دادند با سرعت لازم کار را پیش ببرند.

سد معشورا یک پروژه جدی برای دوستان ما در وزارت نیرو است

وحیدی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره سد معشورا گفت: سد معشورا پروژه ای جدی برای دوستان ما در وزارت نیرو است و در سفر رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید و تصویب شد.

وی گفت: این سد به دلیل اینکه پیش از این پیشرفت چندانی نداشته و در همه حال 10 درصد پیشرفت داشته است، به منابع مالی قابل توجهی نیاز دارد، بنابراین نیاز به سرمایه زیادی دارد. وی گفت: باید به تامین منابع این پروژه ادامه دهیم.

وزیر کشور یادآور شد: به هر حال این پروژه سدسازی جزو موضوعات اساسی در دستور کار دولت است. وزارت نیرو روی این موضوع حساس است و امیدواریم راهی برای تامین منابع خود پیدا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید