اولویت احداث چهارراه بدون تراز شهید زنگی آبادی هنوز مشخص نشده است / مدت ساخت بر اساس صدور پروانه از یک تا سه سال تصویب شد.


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821279

یکی از موضوعات مهم و ضروری در خصوص ساخت مسکن برای ساکنین استان اخذ پروانه ساختمانی و ساخت آن در مدت یکسال است که امروز در شورای شهر با موافقت شهردار کرمان از یک تا سه سال تعیین شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، جلسه علنی شورای شهر کرمان در غیاب نادران رئیس شورا و مدیر امور بانوان خانم کردستانی برگزار شد.

حسین چناریان در ابتدای این جلسه مصوبات کمیته برنامه و بودجه را اعلام کرد و گفت: 10 واحد مسکونی برای خرید منعطف از شهرداری درخواست داده اند که با آنها موافقت شده است. همچنین با تسویه عوارض توسط مالک و پرداخت زمین توسط شهرداری موافقت شد.

وی افزود: سه درخواست برای تغییر زمان پروانه ساخت بدون دریافت پیش پرداخت به کمیسیون ارائه شده که با آن نیز موافقت شده است.

چناریان تاکید کرد: در اجرای توافقات شهرداری مشکل بزرگی وجود دارد که باید حل شود و یکی از این موارد ارائه پروانه ساختمانی و ساخت آن در مدت یک سال است که عملا برای مردم غیرممکن است. و هر سال تمدید می شود.» این ضربه ای به اقتصاد ملی است.

یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه تاکید کرد: در صورتی که حداقل زمان ساخت برای افراد به 3 تا 5 سال برسد، بدون شک ظرفیت ساخت مسکن افزایش می یابد و در صورت طولانی تر شدن، هزینه های توسعه نیز به آن اضافه می شود.

محمود شعرباف شهردار کرمان در پاسخ به چناریان گفت: برای مجوز نامحدود درخواست داده ایم اما تیم حقوقی و کارشناسی آن را نمی پذیرند، بنابراین با سه سال موافقت کامل برای بررسی و نهایی شدن تصمیم نامحدود هستیم.

موعدی همچنین دو درخواست را مطرح کرد و گفت: بنیاد شهید برای تکریم خانواده شهدا 400 قبر برای اعضای درجه یک خانواده درخواست کرده است. زیرساخت های لازم در مسجد صاحب الزمان (عج) توافق شده است.

وی به حضور کارگران فصلی اشاره کرد و گفت: طرح ساماندهی کارگران فصلی باید به سرعت اجرایی شود چرا که نامزدها در وضعیت بدی قرار دارند و چهره شهر در حال زشت شدن است.

موعدی ادامه داد: در خصوص انبار لوازمی که مردم به دلیل اختلالات ساخت و ساز یا سدها دریافت می کنند، اگرچه اقدامات خوب و سازنده ای برای تعیین تکلیف آنها انجام شده است، اما اطلاع رسانی که شهرداری در این زمینه توجه ویژه ای دارد، هنوز به خوبی انجام نشده است. . باید در نظر گرفته شود.

ایران منس، عضو کمیته ساخت و ساز و شهرسازی گفت: جلسه این کمیته روز گذشته برگزار شد و همه به نقطه نظرات خوبی رسیدند، اما برای برخی از اعضا اولویت اجرای این طرح هنوز ثابت نشده است. “

وی ادامه داد: اگرچه در دوره قبلی شورا اجرای این طرح کلنگ زنی شد و کارگاه عمرانی آن تجهیز شد و نقشه راه کلی آن هنوز آماده نشده است، اما اجرای آن هنوز قطعی نشده است چرا که اولویت ساخت آن همچنان ادامه دارد. مورد تأیید همه قرار گرفت. «او نرسید.

ایرانمنش اذعان داشت: سه راه شرف آباد ترافیک سنگینی دارد و بهترین گزینه مصوب شهرداری احداث تقاطع راه آهن است که با توجه به حجم زیاد آن به صورت واقعی تصمیمی برای آن گرفته نشده است.

کامساری سخنگوی شورای شهر در گزارشی گفت: جلسات کمیته طرح های عظیم ریالی باید به صورت زنده و علنی برای مردم پخش شود تا بدانند این پروژه ها چه فرصت هایی دارد و برخی در اجرای یا عدم اجرای آن چه نقشی داشته اند. .

وی ادامه داد: مردم نیز باید بدانند چرا و در چه شرایطی پروژه ها اجرا می شود و با یک کارشناس پروژه همراه شوند، چه در نقد و چه در حمایت از یک پروژه در دست اجرا.

شهردار کرمان نیز در ادامه با ارائه پیشنهاد ضبط جلسات به صورت تصویری و انتشار آن برای مردم هر چند برای مدت طولانی که شهرداری انجام خواهد داد و در سایت خود قرار خواهد داد.

به افزایش عوارض اشاره شد و شهردار کرمان گفت: نوآوری در حالی به وجود آمده که موضوع به عهده شهرداری است و تصویب آن به شورای شهرداری بستگی دارد. متاسفانه استاندار این مصوبه را به مرکز تنظیم بازار ارائه کرد که مغایر با اصل قانون است و ربطی به کارخانه ندارد.

وی افزود: برای این بدعت جدید که مداخله در امور شهرداری است پیگیر قانون هستیم.

کامساری در خصوص دو طرح واگذاری شهرداری به محله 5 و تملک بناهای اطراف دو بنای تاریخی کالا اردشیر و کلاه دختر گفت: شهرداری 102 هزار و 235 مترمکعب از این زمین ها و متأسفانه 32 هزار متر از این زمین ها را تملک کرده است. آنها دوباره از پروژه حذف می شوند.

وی ادامه داد: باید 65 درصد باقی مانده را که حدود 188 هزار و 192 مترمکعب است فتح کند و به صورت جدی کارگروه این پروژه تشکیل دهد.

کمساری اذعان داشت: آموزش و پرورش باید با توافق ملک را به شهرداری برگرداند تا عملیات بازسازی و آماده سازی آغاز شود و در صورت عدم توافق، شهرداری موظف است در اسرع وقت از طریق مراجع قضایی اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید