عدم توافق شهرداری و خودروساز برای ملک دلیل عدم ورود 65 اتوبوس به ناوگان است/ تحویل 5000 اتوبوس در سال جاری عملی نیست


زمان: 09:27
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820824

اختلاف شهرداری و خودروساز دلیل ورود ۶۵ اتوبوس به پارک نیست/ تحویل ۵ هزار اتوبوس در سال جاری عملی نیست معاون حمل و نقل و ترافیک تهران گفت: و اگر این ارقام محقق شود، این سال خوبی برای رانندگان اتوبوس باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری قول بازسازی و تحویل 5000 دستگاه اتوبوس را برای چرخه اتوبوسرانی در سال جاری داده است که تاکنون 65 دستگاه از 175 دستگاه اتوبوس خریداری شده است. در آبان ماه به ناوگان اضافه می شود اما اجرا نمی شود. توافقی وجود نداشت.

وی ادامه داد: شهرداری و شرکت خودروسازی باید برای تحویل قطعه بدون نقد آن ملکی به توافق برسند که هنوز برای آن توافق نکرده اند. اما این توافق در روزهای قبل از عید انجام شد و فکر می کنم ظرف چند روز آینده اتوبوس ها را تحویل دهند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: موضوع تامین اعتبار این تعداد اتوبوس همچنان باقی است و قطعا در روزهای آینده حل خواهد شد.

شفیعی درباره وعده شهردار تهران برای تامین بیش از 5000 دستگاه اتوبوس در سال جاری توضیح داد: 5000 دستگاه کل کسری ناوگان اتوبوسرانی است و امسال نمی توانیم همه چیز را تامین کنیم. در واقع 900 دستگاه توسط وزارت کشور تامین می شود که 80 درصد آن را وزارت کشور و 20 درصد را شهرداری پرداخت می کند.

وی افزود: 1400 بلوک بازسازی می شود، همچنین مجوز واردات 1000 واحد را دریافت می کنیم که با وزارت صمت توافق کردیم و در کمیسیون زیربنایی تایید شد. ما می توانیم حدود 700 دستگاه را از منابع اوراق مشارکت تامین کنیم. پروژه دیگری از سوی سازمان شهرداری ها در حال انجام است که تعدادی اتوبوس نیز توسط پالایشگاه نفت در اختیار قرار می گیرد. این پروژه از دو سال پیش آغاز شده و باید حدود 1200 تا 1600 واحد از شهرداری تهران تامین شود.

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری در سال جاری چند اتوبوس به تنهایی خریداری می کند؟ وی بیان کرد: قدرت شهرداری بر اساس اسناد مشارکت است. کاری که وزارت کشور انجام می دهد تامین 80 درصد ارزش است و تقریباً باید فرض را بر این گذاشت که تکمیل شده است، زیرا قرارداد منعقد شده، اقدامات پیش پرداخت انجام شده است و خودروساز در حال تولید و در برنامه است. . برنامه 14 ماهه ارسال 2000 اتوبوس به مناطق شهری.

شفیعی افزود: تنها موضوع زمان بندی تحویل است و وزارت کشور طبق صحبت های شهردار و وزیر کشور اولویت را به شهرداری تهران داده است و این 900 دستگاه باید قبل از پایان سال تحویل شهرداری تهران شود. امسال.”

معاون شهردار تهران گفت: اما رقمی که قرار است از سوی پالایشگاه نفت تامین شود مشکلی است که بیش از دو سال است تلاش می کنند و قابل تحقق است. این تعداد توسط دولت رسا در حال پیگیری است و شهرداری هیچ نقشی در آن ندارد.

وی افزود: شهرداری تهران بر اساس منابع کاغذی باید بخشی از منابع را برای تامین این 900 دستگاه هزینه کند و بخشی را نیز به تنهایی خریداری کند. همچنین از برخی منابع داخلی برای تعمیرات اساسی استفاده می کند. تمرکز امسال 1400 وسیله نقلیه است که عدد زیادی است و در صورت رسیدن به این ارقام امسال سال خوبی برای اتوبوسرانی خواهد بود.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید