پیش فروش خودروهای ساختگی سایپا/ پیش فرض خودروساز دولتی در تحویل به کویک خودرو

پیش فروش خودروهای ساختگی سایپا/ پیش فرض خودروساز دولتی در تحویل به کویک خودرو

سایپا اواخر سال گذشته پیش فروش کوییک اتومات 1402 را آغاز کرد اما حالا با گذشت حداقل چهار ماه از مهلت ارسال دعوتنامه به این گروه خودروسازی، حواله داران موفق به دریافت خودروی ثبت نامی خود نشده اند.

به گزارش تجارت نیوز، گروه خودروسازی سایپا در بهمن و اسفند سال گذشته با مشارکت در طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو اقدام به فروش انواع خودروهای کوئیک کرد. Kwik Automat یکی از محصولات جدید این کارخانه بود که با تاریخ ارسال در زمستان امسال عرضه شد. اگرچه قرار بود در تابستان دعوتنامه این خودروها به دست مشتریان برسد، اما اکنون پس از گذشت ماه‌ها، مشتریان سایپا هنوز دعوتنامه دریافت نکرده‌اند.

در این میان نگاهی به آمار تجمعی تولید وزارت حراست نشان می دهد که تولید کوییک اتوماتیک به همراه دنده دستی ساینا و تیبا 2 در شرکت سایپا از ابتدای سال جاری متوقف شده و خبری از ادامه تولید نیست. این محصولات

چرا Quick Automatic تولید را متوقف کرد؟

اگرچه پیگیری تجارت نیوز از سایپا بی پاسخ ماند، اما پیگیری ها حاکی از آن است که این شرکت کوییک اتوماتیک را فعلا به دلیل عدم توانایی در ارائه گیربکس اتوماتیک از خط تولید خود حذف کرده است.

همانطور که پیک های اکسپرس خودرو گزارش داده اند، دو دعوت نامه برای تبدیل این محصول به گیربکس دستی دریافت کرده اند. اما آنها همچنان منتظر دعوت نامه برای ثبت نام خودروی خود هستند.

این دسته از مشتریان سایپا تاکید می کنند که طبق قراردادی که بین آنها و شرکت خودروسازی منعقد شده، سایپا باید تا کنون دعوتنامه تحویل خودروی ثبت نامی را ارسال می کرد اما هنوز خبری از دعوتنامه نیست.

اکنون به نظر می رسد که شرکت های خودروسازی قبل از تحویل قطعات مربوط به تولید، محصولاتی را به فروش می رسانند که تنها می توانند در خیال خود تحویل و تحویل دهند.

مشکلی که در پیش فروش خودروهای وارداتی نیز مشهود بود. اگرچه آمار گمرک نشان می دهد در دو سال گذشته 4 هزار خودرو وارد کشور نشده است، اما در بهمن ماه سال گذشته، وزارت حراست 120 هزار دستگاه خودروی وارداتی را بدون حضور خارج از کشور فروخته است. حالا نوبت سایپا است که منابع مالی خود را تامین کند.

همه این اتفاقات در حالی رخ داد که وزارت حراست دولت ابراهیم رئیسی همواره خود را اصلاح کننده صنعت خودرو ایران معرفی کرده و دولت سیزدهم را ناجی این صنعت می داند. این در حالی است که در هیچ نقطه ای از دنیا مردم در صف های ماهیانه و سالانه خودروسازان دولتی برای داشتن خودرو نمی ایستند.