کاخ سفید تهدید کرده است که پوتین را تحریم خواهد کرد

بایدن گفت: «بسیاری از این افراد ارتباط عمیقی با سیستم مالی غرب دارند. این تنها یکی از تلاش های ما برای ضربه زدن به روسیه از زوایای مختلف است.

او مدعی است که هدف پوتین ایجاد تفرقه در غرب است و او می خواهد ناتو را تجزیه کند. با این حال، ما متحد هستیم و اقدامات و لفاظی های روسیه را از نزدیک رصد می کنیم و در عین حال به روی دیپلماسی باز هستیم.

او گفت نشانه هایی از حمله قریب الوقوع وجود دارد، از جمله 100000 سرباز در مرز اوکراین و تجهیزات و سلاح در راه بلاروس.

وی گفت: ما با کنگره کار می کنیم تا ببینیم چگونه می توانیم روسیه را در قبال اقداماتش پاسخگو بدانیم. تحریم های ما می تواند اثر بازدارندگی داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت روسیه قدرت کاهش تنش در اوکراین را دارد و باید نیروهای خود را از مرز اوکراین و بلاروس خارج کند.

در همین حال، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلینسکی، گفت که هیچ حمله فوری به اوکراین صورت نگرفته است و بزرگترین تهدید برای کشورش در حال حاضر ناآرامی داخلی است.

دولت بریتانیا از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواسته است تا از اوکراین خارج شود و هشدار داده است که هرگونه تجاوز به تحریم‌ها علیه شرکت‌ها و افراد دارای روابط نزدیک با کرملین منجر خواهد شد.

به گزارش رویترز، آمریکا و انگلیس در تلاش هستند تا این پیام را به پوتین بدهند که اگر رئیس جمهور روسیه دستور حمله به نیروهای نظامی روسیه را بدهد، دارایی های ثروتمند روسیه در خارج از کشور مجازات خواهد شد.

در همین حال، مسکو بارها طرح های حمله به اوکراین را به عنوان یکی از جمهوری های شوروی سابق رد کرده است.

سخنگوی دولت بریتانیا به رویترز گفت که ایالات متحده و متحدانش فهرستی از نخبگان نزدیک یا نزدیک به پوتین تهیه کرده اند که در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: این تهدید حمله به شرکت‌های روسی خواهد بود و نتیجه معکوس خواهد داشت، زیرا در نهایت به شرکت‌های بریتانیایی و سهامداران غربی آنها آسیب می‌رساند.

وی افزود: شما اغلب چنین اقدامات مستقیمی را علیه تجارت نمی بینید و نمی شنوید. هر کشوری که به تجارت در روسیه حمله کند، به ناچار با انتقام مواجه خواهد شد و در صورت لزوم، این اقدامات بر اساس منافع ما خواهد بود.

امیر قطر به واشنگتن سفر می کند

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره سفر امیر قطر به واشنگتن و امکان میانجی گری برای آزادی زندانیان دو تابعیتی در ایران، گفت: هماهنگی خاصی وجود ندارد.

وی افزود: در سفر امیر قطر به قطر موضوعات مختلفی مورد بحث قرار خواهد گرفت و مذاکرات هسته ای می تواند بخشی از این مذاکرات باشد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در کاخ سفید دیدار کرد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در نشست کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «قطر نقش کلیدی در تضمین بهترین منافع ایالات متحده در سال گذشته ایفا کرده است. از تضمین انتقال امن افغان ها تا حفظ ثبات در غزه.

بایدن گفت که در نشست امروز ما درباره امنیت خلیج فارس و خاورمیانه (غرب آسیا)، تضمین ثبات در تامین انرژی جهانی، ادامه همکاری در حمایت از مردم افغانستان و تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور بحث خواهیم کرد.
رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده است که قصد خود را برای نمایندگی و به رسمیت شناختن قطر به عنوان متحد اصلی ایالات متحده و متحد اصلی خارج از ناتو به کنگره اعلام خواهد کرد.

همزمان با حضور امیر قطر در واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره اعلام کرد که قصد دارد قطر را متحد آمریکا و متحدی خارج از ناتو معرفی کند.

به گزارش کاخ سفید، رئیس جمهور در این نامه گفته است که این تصمیم با توجه به کمک قطر به تلاش های آمریکا در سنتکام و همچنین اهمیت تعمیق همکاری های دفاعی و امنیتی دوجانبه بین دو کشور اتخاذ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید