کاخ سفید: بایدن با پوتین موافقت کرد به شرطی که به اوکراین حمله نکند

کاخ سفید: بایدن با پوتین موافقت کرد به شرطی که به اوکراین حمله نکند

این بیانیه سخنگوی کاخ سفید پس از آن منتشر شد که دفتر رئیس جمهور فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که امانوئل مکرون روز یکشنبه با روسای جمهور ایالات متحده و روسیه برای گفتگو در مورد بحران اوکراین و نشستی با موضوع “امنیت و ثبات استراتژیک در اروپا” دیدار کرده است. “. دعوت کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید یکشنبه شب در بیانیه ای گفت: «همانطور که رئیس جمهور بارها گفته است، ما متعهد به پیگیری دیپلماسی تا آغاز تهاجم هستیم».

سخنگوی کاخ سفید افزود: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا قرار است اواخر این پنجشنبه در اروپا با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کند، اما شرط این است که روسیه اقدام نظامی انجام ندهد.

جو بایدن، سخنگوی کاخ سفید گفت که با ولادیمیر پوتین موافقت کرده است، اما این دیدار پس از نشست وزرای خارجه دو کشور انجام خواهد شد، مشروط بر اینکه روسیه به اوکراین حمله نکرده باشد.

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد که ایالات متحده همچنین آماده است در صورت تمایل روسیه به جنگ، عواقب سریع و شدیدی را بر روسیه تحمیل کند.

ساکی یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه به آماده سازی برای حمله تمام عیار علیه اوکراین ادامه می دهد.

بیانیه کاخ سفید پس از آن صادر شد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در گفتگوهای تلفنی جداگانه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین، صحبت کرد.

پس از این مذاکرات، کاخ الیزه اعلام کرد که روسای جمهور فرانسه و روسیه طی تماس تلفنی توافق کردند که تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از تشدید تنش ها و حفظ صلح انجام دهند.

ماکرون همچنین روز یکشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا برای گفتگو درباره بحران اوکراین دیدار کرد.

کاخ الیزه یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که مکرون دوباره با پوتین ارتباط برقرار کرده است و افزود که ولادیمیر پوتین و جو بایدن پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری نشستی درباره اوکراین را پذیرفته اند.

در بیانیه کاخ الیزه به نقل از امانوئل مکرون آمده است که دیدار جو بایدن با ولادیمیر پوتین به عدم حمله روسیه به اوکراین بستگی دارد.

بلاروس اعلام کرد که روسیه تمرینات نظامی در بلاروس را که قرار بود روز یکشنبه به پایان برسد تمدید خواهد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع بلاروس آمده است که دلیل تمدید این قرارداد «فعالیت نظامی در نزدیکی مرز روسیه و بلاروس و همچنین وضعیت منطقه دونباس در شرق اوکراین» است.

مقامات آمریکایی همچنین گفتند روسیه تعهدات قبلی خود برای خروج ده ها هزار نیرو از مرز شمالی اوکراین را لغو کرده است و روسیه را یک قدم به تهاجم برنامه ریزی شده به اوکراین نزدیک می کند.

سی ان ان به نقل از دو مقام آمریکایی گفته است که اطلاعات ایالات متحده نشان داده است که دستوراتی برای حمله به اوکراین به فرماندهان روسی ارسال شده است.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت هر آنچه که ما دیدیم نشان داد که تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین در حال اجرا شدن است. تحرکات ایجاد شده توسط روس ها یا نیروهای جدایی طلب در شرق اوکراین و استفاده از پرچم دروغین زمینه ای برای حمله به اوکراین است.

دیدگاهتان را بنویسید