کاخ سفید: اظهارات بایدن درباره “نسل کشی” در اوکراین نظر شخصی اوست/ این اظهارات تاثیری بر موضع آمریکا در حل بحران اوکراین ندارد.

کاخ سفید: اظهارات بایدن درباره

روز جدید جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید صبح پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت کاخ سفید معتقد است اظهارات بایدن در مورد “نسل کشی” در اوکراین فقط دیدگاه های شخصی اوست. وی همچنین تاکید کرد که چنین اظهاراتی نمی تواند به چشم انداز مذاکرات صلح آسیب برساند و بر موضع آمریکا در حل بحران تاثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش سایت ریانووستی، وی همچنین تاکید کرد که چنین اظهاراتی نمی تواند به چشم انداز مذاکرات صلح آسیب برساند و بر موضع آمریکا در حل بحران تاثیری نخواهد گذاشت.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بایدن در روز سه شنبه گفت: «بعید است رئیس جمهور پوتین به دلیل صحبت های رئیس جمهور آمریکا چنین تصمیمی بگیرد. عدم شرکت در مذاکرات صلح اگر به نفع او باشد، تصمیم می گیرد در این مذاکرات شرکت کند.»

ساکی با اشاره به اینکه دولت آمریکا همواره از مقامات اوکراین در مذاکرات حمایت خواهد کرد، گفت: ما همیشه از مذاکرات صلح حمایت خواهیم کرد. رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی همیشه از او حمایت خواهند کرد. و ما از اوکراینی ها در این تلاش ها حمایت می کنیم.

به گزارش ریانووستی، وی خاطرنشان کرد که ممکن است سال ها طول بکشد تا جامعه بین المللی به یک نظر حقوقی در مورد آنچه در اوکراین روی می دهد مطابق با مفهوم “نسل کشی” برسد.

پیشتر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره اظهارات بایدن در مورد “نسل کشی” اوکراینی ها گفته بود که مسکو چنین تلاش هایی برای تحریف اوضاع را غیرقابل قبول می داند.

بامداد پنجشنبه خبرگزاری اینترفاکس نیز گزارش داد که وزارت خارجه روسیه قصد دارد 398 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و 87 سناتور کانادایی را تحریم کند و علیه سایرین نیز اقدام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید