اظهارات بایدن در مورد سرطانش، کاخ سفید را بر آن داشت تا توضیحی را صادر کند


زمان: 04:00
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884532

اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ابتلای وی به سرطان پوست، کاخ سفید را مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اظهارات جو بایدن در مورد سرطانش این سوال را مطرح کرد که آیا رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مرتکب اشتباهی شد یا رسما سرطان خود را اعلام کرد؟

بر اساس این گزارش، جو بایدن در یک سخنرانی در ماساچوست با اشاره به انتشار گازهای گلخانه ای از پالایشگاه های نفت در نزدیکی خانه دوران کودکی خود در کلیمونت، دلاور گفت: به همین دلیل است که من و بسیاری از افراد دیگر با سرطان بزرگ شده ایم و واضح است که چرا دلاور. بالاترین نرخ سرطان را در آمریکا دارد.

این اظهارات جو بایدن کاخ سفید را بر آن داشت تا توضیحاتی ارائه کند. دفتر مطبوعاتی کاخ سفید گفت که بایدن به دوره‌ای برای درمان سرطان پوست اشاره می‌کند که قبل از ریاست‌جمهوری او انجام شده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید پیشتر اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد روز چهارشنبه در جریان سفر به ماساچوست، تدابیر فدرال جدیدی را درباره بحران آب و هوا اعلام کند، اگرچه اعلام وضعیت اضطراری خودداری خواهد کرد.

پس از آنکه سناتور جو مانچین، دموکرات، هفته گذشته گفت که کنگره از مقررات عمده آب و هوایی حمایت نخواهد کرد، قانونگذاران دموکرات و گروه های محیط زیست از کاخ سفید خواستند تا اقدامات فوری در مورد تغییرات آب و هوایی انجام دهد.

در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود، بایدن در مورد اقدامات سختگیرانه علیه تغییرات آب و هوایی صحبت کرد و در مذاکرات بین المللی آب و هوا قول داد تا سال 2030 آلودگی هوا را 50 درصد و تا سال 2035 100 درصد کاهش دهد. برق پاک از راه خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید