وزیر امور خارجه: کاخ سفید باید بین ارسال پیام های رسمی برای دستیابی به توافق و اظهارات جنجالی رسانه ای یکی را انتخاب کند.

وزیر امور خارجه: کاخ سفید باید بین ارسال پیام های رسمی برای دستیابی به توافق و اظهارات جنجالی رسانه ای یکی را انتخاب کند.

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سفرا، ارگان ها و سازمان های خارجی مقیم ایران ظهر امروز در سالن اجلاس سران با رئیس جمهور دیدار کردند.

حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران در آن جلسه درباره مذاکرات برای رفع تحریم ها گفت: در عین حال در مسیر لغو مذاکرات از میز مذاکره فاصله نگرفته ایم، دیپلماسی و مذاکره دغدغه ماست. ما به مقامات کاخ سفید اعلام کردیم که باید بین ارسال پیام های رسمی از طریق کانال دیپلماتیک برای رسیدن به مرحله نهایی توافق وین و اظهارات متناقض رسانه ای یکی را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اتخاذ سیاست دوگانه و ریاکارانه در این مسیر و در این مسیر مؤثر نخواهد بود و ملت بزرگ ایران به خوبی می‌دانند که اگر طرف‌های مقابل با نیت واقعی و نگاه واقع‌بینانه به دنبال بازگشت به توافق باشند، اسلام جمهوری ایران از هرگونه توافق شرافتمندانه، قوی و با ثبات از طریق دیپلماسی و مذاکره حمایت می کند. ما در مسیر دیپلماسی می مانیم تا زمانی که مذاکرات برای دستیابی به اهداف ملموس و عملی در دستور کار باشد، اما به خاطر مذاکره مذاکره نخواهیم کرد.

آقای امیر عبدالخیان در خصوص رویکرد ایران به جنگ اوکراین گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به جنگ اوکراین یک سیاست دوگانه نیست. ما برای دستیابی به یک آتش بس پایدار در اوکراین و یمن با هم کار می کنیم. رئیس جمهور محترم جناب آقای رئیسی برای برقراری آتش بس در اوکراین درخواست های مختلفی کرده و تلاش هایی را انجام داده اند و این تلاش ها همچنان از سوی ایران به خوبی ادامه دارد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه به تمامیت ارضی هر کشور از جمله اوکراین احترام می گذاریم، مداخله ناتو، آمریکا و غرب در شرق و منطقه را اقدامی مداخله جویانه و تحریک آمیز می دانیم، اما راه حل را جنگ نیست. ، اما فقط گفتگو، مذاکره و مذاکره.

امیر عبداللهیان با اشاره به زلزله اخیر در ترکیه و سوریه گفت: بار دیگر صمیمانه ترین تسلیت و همدردی دولت و ملت ایران را به دولت و ملت های کشورهای دوست، برادر و همسایه ترکیه و کشورمان ابراز می کنم. سوریه. به نشانه همدردی، مراسم روز ملی خود را در سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و سوریه لغو کردیم.

وی در خصوص اقدامات کشورهای غربی علیه ایران و تحریک برخی افراد گفت: در ماه های اخیر کاخ سفید و تعداد کمی از کشورهای اروپایی سعی در ایجاد دخالت، تشویش و هرج و مرج در ایران داشته اند. ملت بزرگ ایران بار دیگر ثابت کردند که ایران کشور کودتای مخملی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید