وزیر امور خارجه: برای دستیابی به توافق خوب و باثبات جدی هستیم/ آمریکا باید از استفاده از ادبیات مبهم در متن فاصله بگیرد

وزیر امور خارجه: برای دستیابی به توافق خوب و باثبات جدی هستیم/ آمریکا باید از استفاده از ادبیات مبهم در متن فاصله بگیرد

حسین امیرعبدلاخیان و وانگ یی از اعضای شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و مذاکرات رفع تحریم ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

بر اساس مذاکرات اخیر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پکن، وزرای امور خارجه ایران و چین آخرین وضعیت اجرای برنامه جامع همکاری راهبردی را بررسی کردند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه همچنان برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و با ثبات جدی هستیم، گفت: آمریکا باید از استفاده از ادبیات مبهم در متن فاصله بگیرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به توافق برسد.

وزیر امور خارجه چین در این گفت وگوی تلفنی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور چین به رئیسی، بر علاقه پکن برای گسترش بیشتر روابط تهران و پکن تاکید کرد.

وانگ یی توسعه روابط دوجانبه را در راستای منافع دو کشور برشمرد و بر اجرای برنامه جامع همکاری دو کشور بدون توجه به جهت گیری توسعه بین المللی تاکید کرد.

وی با اشاره به دیدگاه مشترک دو کشور در مورد بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی، از حمایت طرف ایرانی از مشارکت چین در فرمت آستانه قدردانی کرد و تمایل کشورش را برای ایفای نقش فعال در برقراری ثبات و صلح در سوریه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه چین با رد یکجانبه گرایی در عرصه بین المللی و حمایت از خواسته های منطقی ایران در مذاکرات هسته ای، دستیابی ایران به حقوق قانونی را حق دانست.

دیدگاهتان را بنویسید