امیرعبداللهیان: در مذاکرات انعطاف مهمی از خود نشان دادیم/ برای یک توافق خوب و باثبات جدی هستیم/ لازم است آمریکا شرایط را برای نهایی شدن توافق آماده کند.

امیرعبداللهیان: در مذاکرات انعطاف مهمی از خود نشان دادیم/ برای یک توافق خوب و باثبات جدی هستیم/ لازم است آمریکا شرایط را برای نهایی شدن توافق آماده کند.

روز جدید حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مقامات واتیکان آخرین وضعیت مذاکرات برجام را تشریح کرد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای یک توافق خوب و با ثبات جدی است. وی افزود: ابتکارات و انعطاف‌پذیری مهمی را در جریان مذاکرات ارائه کرده‌ایم، اما لازم است طرف آمریکایی با واقع‌بینانه شرایط را برای نهایی کردن توافق آماده کند.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان و اسقف اعظم پل گالاگر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفتگو و تبادل نظر کرد.
در این گفتگو طرفین در مورد علایق و نگرانی های مشترک در خصوص تحولات بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کردند.

مقامات دو کشور با بررسی روابط دوجانبه، بر آماده‌سازی سازوکار ارتقای همکاری‌های مشترک، توافق و اهمیت گفت‌وگوی بین ادیان که پس از سفر آیت‌الله اعرافی به واتیکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تاکید کردند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و واتیکان ضمن تبادل نظر در خصوص راهکارهای تقویت صلح و ثبات جهانی و منطقه ای، بر ضرورت راهکارهای سیاسی برای حل بحران ها تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که با نمایندگان واتیکان برگزار شد، آخرین وضعیت مذاکرات برجام را تشریح کرد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای یک توافق خوب و با ثبات جدی است. وی افزود: ابتکارات و انعطاف‌پذیری مهمی را در جریان مذاکرات ارائه کرده‌ایم، اما لازم است طرف آمریکایی با واقع‌بینانه شرایط را برای نهایی کردن توافق آماده کند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در ادامه تبادل نظر پیرامون مسائل منطقه ای بر ضرورت برقراری صلح و امنیت پایدار به ویژه در منطقه غرب آسیا تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با تلاش های سردار سرلشکر قاسم سلیمانی نقش مهمی در حفاظت از مسیحیان ایزدی عراق و مسیحیان سوریه در برابر تروریست های جنایتکار داعش ایفا کرده است. مسئولیت جهانی آن در مقابله با تروریسم، که توسط واتیکان ارزیابی می شود.

امیر عبداللهیان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانقدر که با جنگ اوکراین مخالف است و از راه حل سیاسی پایان آن حمایت می کند، با جنگ در سایر مناطق جهان نیز مخالف است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که ما به‌ویژه نگران هرگونه وخامت اوضاع در شمال سوریه هستیم و تلاش‌های مهمی برای جلوگیری از بروز بحران جدید انجام داده‌ایم.

این نشست دیدگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در مورد استفاده سیاسی از ابزار تحریم های غیرقانونی فرامرزی را برجسته کرد.

امیر عبداللهیان رویکرد جمهوری اسلامی ایران به حل سیاسی بحران یمن، اوکراین و افغانستان را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ایران به واتیکان برنامه دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری همه پرسی در میان فلسطینیان واقعی اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان را تشریح کرد.

وضعیت لبنان نیز توسط امیر عبداللهیان و نخست وزیر واتیکان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی از وزیر امور خارجه واتیکان برای سفر به تهران دعوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید