بورل: من به تلاش خود ادامه خواهم داد تا دیدگاه های ایران و آمریکا را در کنار هم قرار دهم. ماه ها تلاش باید نتیجه بدهد/ امیرعبداللهیان: در اراده ایران برای دستیابی به توافق خوب تردیدی نیست

بورل: من به تلاش خود ادامه خواهم داد تا دیدگاه های ایران و آمریکا را در کنار هم قرار دهم.  ماه ها تلاش باید نتیجه بدهد/ امیرعبداللهیان: در اراده ایران برای دستیابی به توافق خوب تردیدی نیست

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم ها و همچنین برخی مهمات منطقه ای گفتگو کرد. و مسائل بین المللی مورد توجه دوجانبه.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به یک توافق خوب، قوی و با ثبات تردیدی وجود ندارد.

رئیس دیپلماسی کشورمان با قدردانی از تداوم تلاش‌های جوزف بورل و انریکه مورا و با اشاره به گفتگوهای اخیر خود با وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه، تاکید کرد: کاخ سفید باید اغراق‌ها و تردیدها را کنار بگذارد و در این زمینه واقع‌بین باشد. راه رسیدن به موفقیت، برای یافتن راه حل و دستیابی به توافق گام بردارید و از تکرار رویکرد ناکارآمد گذشته و رفتارهای غیرمولد و توسل به فشار و تحریم جلوگیری کنید.

امیر عبداللهیان در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به دیدار سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران به تشریح رویکرد ایران در زمینه امنیت غذایی و انرژی پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفتگوی اخیر خود با وزیر امور خارجه اوکراین، افزود: تسهیل صادرات غلات اوکراینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو با قدردانی از اراده مثبت و جدی طرف ایرانی در روند مذاکرات، بر لزوم ارائه و جمع بندی نظرات طرفین در شرایط کنونی تاکید کرد. تا حالا.

بورل ضمن قدردانی از ابتکارات جمهوری اسلامی برای غلبه بر موانع و حل برخی اختلافات باقیمانده برای دستیابی به توافق نهایی، بر تمایل خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند از طریق ارتباط و مشورت با همه طرف‌ها تاکید کرد.

جوزف بورل افزود: معتقدم ماه‌ها تلاش باید به ثمر بنشیند و به تلاشم برای نزدیک‌تر کردن ایران و آمریکا و رسیدن به نقطه توافق ادامه خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید