امیرعبداللهیان: پیام خود را از طریق اروپایی‌ها به آمریکا رساندیم/ امیدواریم طرف آمریکایی با پذیرش خواسته‌های ایران، زمینه را برای توافق بر سر متن نهایی هموار کند.

امیرعبداللهیان: پیام خود را از طریق اروپایی‌ها به آمریکا رساندیم/ امیدواریم طرف آمریکایی با پذیرش خواسته‌های ایران، زمینه را برای توافق بر سر متن نهایی هموار کند.

روز جدید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به مذاکرات اخیر در وین برای احیای برجام گفت: پیام خود را از طریق اروپایی ها به آمریکا رسانده ایم. امیدواریم طرف آمریکایی با نگاه واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه و پذیرش خواسته‌های برحق جمهوری اسلامی ایران، زمینه را برای توافق بر سر متن نهایی فراهم کند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، ایام محرم و عاشورای حسینی، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، کشته شدن فرماندهان مقاومت و شهادت گروهی بی دفاع را تسلیت گفت. مردم فلسطین به ویژه کشتار کودکان بی گناه را به شدت محکوم کردند

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگوی تلفنی از دولت ترکیه برای ابراز همبستگی با آسیب دیدگان سیل اخیر در کشورمان و ارسال محموله کمک های بشردوستانه تشکر کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این گفتگوی تلفنی با گرامیداشت عاشورای حسینی بر نابخشودنی و غیرانسانی بودن کشتار غیرنظامیان و به ویژه کودکان توسط صهیونیست ها تاکید کرد.

همچنین با ارزیابی مثبت از سفر اخیر رئیس جمهور ترکیه و هیئت عالیرتبه وی به تهران، طرفین در خصوص چگونگی ادامه توافقات و دستاوردهای هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران از دستور دکتر رئیسی مبنی بر پیگیری مجدانه مقدمات سفر آقای اردوغان به تهران خبر داد و تقویت ارتباط بین وزارتخانه ها و نهادهای دو کشور در راستای اجرای برنامه های پیش بینی شده را ضروری دانست. مطابق با منافع هر دو ملت.

امیر عبدالخیان همچنین آغاز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد دولت ترکیه این بازی ها را با موفقیت برگزار کند.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز با ابراز خرسندی از استقبال ورزشکاران ایرانی اطمینان داد که چنین مسابقاتی نقش سازنده ای در تقویت روابط بین جوامع مسلمان خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات اخیر در وین برای احیای برجام گفت: پیام خود را از طریق اروپایی ها به آمریکا رساندیم. امیدواریم طرف آمریکایی با نگاه واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه و پذیرش خواسته‌های برحق جمهوری اسلامی ایران، زمینه را برای توافق بر سر متن نهایی فراهم کند.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری برای تامین حقوق ملت ایران و منافع مشترک همه کشورها به زودی به نتیجه برسد.

دیدگاهتان را بنویسید