اگر طرف آمریکایی واقع بین باشد، یک توافق خوب و پایدار را نهایی خواهیم کرد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت روابط با چین بر توسعه همه جانبه روابط با چین تاکید کرد و آن را یکی از محورهای اصلی و اولویت دار سیاست خارجی دولت دکتر رئیسی دانست.

امیر عبداللهیان با نگاهی به وضعیت اخیر وین، رویکرد چین را سازنده توصیف کرد و ابراز اطمینان کرد که در صورت تحقق طرف آمریکایی، با حمایت همه طرف های مذاکره کننده در وین، یک توافق خوب، قوی و پایدار را نهایی خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به دیدار خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: در این دیدار موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مسکو بر حمایت خود از لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران و ایفای نقش سازنده تاکید کرد. .

امیر عبداللهیان برای شرکت در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین و در پاسخ به دعوت همتای چینی خود برای حضور و اشتراک در این نشست اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه چین با اشاره به پیشرفت و توسعه روابط مشترک دو کشور گفت: پکن توسعه روابط مشترک با جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم می داند و سقفی برای گسترش روابط وجود ندارد.

وانگ یی با ابراز حمایت کامل کشورش از مذاکرات وین گفت: پکن از نهایی شدن مذاکرات وین برای لغو تحریم ها حمایت می کند.

وزیر امور خارجه چین در رابطه با سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین و اعلام آمادگی وزیر امور خارجه ایران برای حضور در این نشست، از دعوت و مشارکت هیئت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد. ایران.

دیدگاهتان را بنویسید