اگر طرف آمریکایی واقع بین باشد می توان به توافق رسید


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897268

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز امیدواری از اینکه آژانس به صورت فنی و به دور از کار سیاسی به وظایف خود عمل کند، گفت: در صورتی می توان به توافق رسید که طرف آمریکایی واقع بین باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان سابقه نیم قرنی روابط دو کشور را سرمایه ای بزرگ و محکم برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و نیجریه بر اساس منافع مشترک می داند.

امیر عبدالخیان ششمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و اجرای اسناد امضا شده در این نشست را مهم ارزیابی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها، بر تعهد کشورمان به ادامه مذاکرات با طرف‌های مقابل و اراده کشورمان برای دستیابی به توافقی قوی و پایدار تاکید کرد.


امیر عبدالخیان با ابراز امیدواری از اینکه آژانس به صورت فنی و به دور از کار سیاسی به وظیفه خود عمل کند، گفت: در صورت واقع بین بودن طرف آمریکایی می توان به توافق رسید.

او در نهایت از همتای نیجریه ای خود برای بازدید از تهران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه نیجریه نیز سفر اخیر هیات نیجریه به تهران را مثمر ثمر دانست و سابقه روابط دوستانه دو کشور و همبستگی دو ملت در چالش های مختلف را زمینه مناسبی برای توسعه روابط خواند. در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سفر آتی وزیر امور خارجه کشورمان به آفریقا شامل نیجریه باشد، سلام و احوال پرسی رئیس جمهور نیجریه را به رئیس جمهور ایران ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه نیجریه بر حسن نیت ایران در جریان مذاکرات برای رفع تحریم ها تاکید کرد و با اشاره به خروج آمریکا از برجام، نسبت به بازگشت این کشور به توافق و حل مسائل ابراز امیدواری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید