امیر عبداللهیان: اگر آمریکا واقع بین باشد، یک توافق خوب، قوی و پایدار را نهایی خواهیم کرد

امیر عبداللهیان: اگر آمریکا واقع بین باشد، یک توافق خوب، قوی و پایدار را نهایی خواهیم کرد

روهر نه : حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین، روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت روابط با چین بر توسعه همه جانبه روابط با پکن تاکید کرد و آن را یکی از محورهای اصلی و اولویت دار سیاست خارجی دولت دکتر رئیسی دانست.

امیر عبداللهیان با نگاهی به آخرین تحولات مذاکرات وین، رویکرد چین را سازنده توصیف کرد و ابراز اطمینان کرد که اگر آمریکا واقع بین باشد، با حمایت همه طرف های مذاکره کننده در وین، توافقی خوب، قوی و پایدار را نهایی خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار خود با لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو خاطرنشان کرد: در این دیدار موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مسکو بر حمایت خود از لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران و ایفای نقش سازنده تاکید کرد.

امیر عبداللهیان برای شرکت در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین و در پاسخ به دعوت همتای چینی خود برای حضور و اشتراک در این نشست اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه چین در خصوص پیشرفت و توسعه روابط مشترک دو کشور گفت: پکن توسعه روابط مشترک با جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم می داند و سقفی برای گسترش روابط وجود ندارد.

وزیر امور خارجه چین با ابراز حمایت کامل کشورش از مذاکرات وین، تاکید کرد که پکن از نهایی شدن مذاکرات وین برای لغو تحریم ها حمایت می کند.

وانگ هی به مناسبت سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین و اعلام آمادگی وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در این نشست، از پذیرش دعوت و مشارکت هیئت جمهوری اسلامی ایران در این نشست تشکر و قدردانی کرد. ملاقات.

دیدگاهتان را بنویسید