اگر طرف غربی خوب باشد، می توانیم به توافق خوبی برسیم

ساعت: 23:39
تاریخ انتشار: 1400/10/18
کد خبر: 1798976

وزیر امور خارجه کشور به ما گفت: اراده لازم برای رسیدن به یک توافق خوب را داریم و اگر کشور غربی نیز این حسن نیت و اراده را داشته باشد، می توانیم به توافق خوبی برسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان امشب در گفت و گوی تلفنی با سوبرامانیام جایشانکارا وزیر امور خارجه هند درباره مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال وزیر امور خارجه هند درباره آخرین وضعیت مبارزه با کرونا در ایران با اشاره به روند خوب واکسیناسیون جهانی، مبارزه با کرونا در ایران را خوب ارزیابی کرد و گفت: توانستیم این ویروس را منتشر کنیم. 89 درصد افراد واکسینه شده اند و نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با افغانستان بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد و با اشاره به کمک های بشردوستانه هند به افغانستان، از اقدامات و همکاری جمهوری اسلامی ایران برای انتقال این کمک ها در قالب گندم خبر داد. داروها و واکسن کرون در افغانستان.

امیر عبداللهیان در خصوص مذاکرات لغو تحریم ها در وین با تاکید بر اینکه مذاکرات در مسیر درستی پیش می رود، گفت: ما این اراده را داریم که با حسن نیت به توافق خوبی برسیم و اگر کشور غربی این حسن نیت و اراده را داشته باشد، ما این اراده را داریم. می تواند به توافق خوبی برسد.

وزیر امور خارجه هند همچنین به مبارزه با کرونا در کشورش اشاره کرد و افزود: تعداد مبتلایان در هند رو به افزایش است اما با توجه به سرعت خوب واکسیناسیون می‌توانیم این روند را متوقف کنیم.

وی با ابراز خرسندی از سفر آتی وزیر امور خارجه کشورمان به هند، آن را فرصت بسیار خوبی برای توسعه همکاری های دوجانبه دانست.

جایشانکارا همچنین با اشاره به کمک های کشورش به افغانستان به سیاست هند در قبال افغانستان اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید