امیر عبداللهیان: در کمتر از چند ساعت می توانیم به توافق برسیم/ تعیین زمان دقیق توافق به انعطاف و ابتکار عمل کشور غربی بستگی دارد.

امیر عبداللهیان: در کمتر از چند ساعت می توانیم به توافق برسیم/ تعیین زمان دقیق توافق به انعطاف و ابتکار عمل کشور غربی بستگی دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات وین با هدف احیای برجام و لغو تحریم‌های آمریکا، ابتکار عمل زیادی از خود نشان داده و با انعطاف زیادی پای میز مذاکره نشسته است. وی افزود: اگرچه غرب در این مذاکرات سخت بارها موضوع خروج از میز مذاکره را مطرح کرده است، اما ما همواره تاکید کرده ایم که پای میز مذاکره جدی خواهیم ماند.

امیر عبداللهیان توضیح داد: الان هم اگر بگوییم بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده ایم. به همین دلیل است که ما از طریق واسطه‌ها به آمریکایی‌ها اطلاع داده‌ایم و از طریق همکارانم در وین یا من به سه کشور اروپایی خود گفته‌ایم که اکنون روشن است که نوبت شماست و زمان آن رسیده که ابتکار عمل و انعطاف‌پذیری غرب را در نظر بگیرید. “

امیر عبداللهیان ادامه داد: ما در حال نزدیک شدن به توافق هستیم، اما همچنان مواردی وجود دارد که خطوط قرمز ما هستند. وی افزود: ما معتقدیم که اگر کشور غربی واقع بینانه به آنچه در مذاکرات امروز در وین روی می دهد رسیدگی کند، می توانیم در کمتر از چند ساعت به توافق نهایی برسیم. وی گفت: بنابراین تعیین زمان دقیق توافق به انعطاف و ابتکار کشور غربی بستگی دارد.

هشتمین دور مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+4 با میانجیگری اتحادیه اروپا و با مشارکت غیرمستقیم آمریکا برای احیای برجام و لغو تحریم های آمریکا در وین طی روزهای اخیر اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید