دیدار وزیر امور خارجه ایران با عمان/ اعلام آمادگی وزیر امور خارجه مسقط برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی با تهران


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807127

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با بدر بن حمود البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این را وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان در مسقط شرکت کرده بود، در دیدار با بدربان حمود آل- وزیر امور خارجه عمان گفت. بوسعیدی. روابط دو کشور نزدیک است و گفت: بر اساس دوستی و نزدیکی دوجانبه ما با عمان، این روابط دوستانه راه را برای ارتقای روابط تجاری هموار می کند.

وزیر امور خارجه عمان در سخنانی سفر وزیر صمت کشورمان به عمان را پیامی برای تقویت بیشتر روابط تجاری دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان دانست و بر تعمیق روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

بدر بن حمود البوسعیدی با استقبال از وزیر صمت و هیئت همراه، آمادگی کشورش را برای بهبود روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و عمان روزهای 19 و 19 بهمن ماه و امروز و فردا در مسقط برگزار می شود. همچنین قرار است 11 سند همکاری بین دو کشور بررسی شود و سهم ایران در صادرات عمان به حدود 10 درصد افزایش یابد و از ظرفیت این کشور برای صادرات مجدد استفاده شود.

در این سفر 10 شرکت با 20 نفر به عنوان نمایندگان بخش خصوصی به همراه وزیر صمت حضور دارند. این شرکت ها شامل دو شرکت برجسته معدنی، سه شرکت داروسازی و تجهیزات پزشکی، دو شرکت انرژی و پنج شرکت غذا و آبزی پروری هستند و متن توافقنامه نوزدهمین کمیسیون مشترک ایران و عمان با بخش خصوصی تدوین می شود.

انتهای پیام/
منبع: شاتا

دیدگاهتان را بنویسید