سفر آتی وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به تهران / دیدار احتمالی معاونان وزیران دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه

ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794315

وزیر امور خارجه آذربایجان در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود گفت که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفتگوهای خود با مقامات ارشد آذربایجان در باکو چهارشنبه شب با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی دیدار و در خصوص همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفتگو و تبادل نظر کردند.

امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به دیدار روسای جمهور در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اروپا در عشق آباد، بر اراده رهبران دو کشور برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور تاکید کرد: مسائل همکاری بین کشورهای اسلامی. جمهوری ایران و آذربایجان راه های گسترش آن باید همواره در دستور کار وزارتخانه های خارجه دو کشور باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری اهمیت همکاری ها در حوزه ترانزیت و انرژی، بر تداوم این همکاری ها در سایر حوزه های اقتصادی از جمله ارتقا و گسترش همکاری ها و تبادل سیگنال بین بخش خصوصی تاکید کرد. دو کشور . .

امیر عبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و استفاده از دیگر فرصت های کشور در عرصه های لازم برای احیای مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان اعلام کرد و اهمیت اقدامات در این زمینه را یادآور شد.

دو وزیر بر اهمیت ادامه کار کمیته مشترک همکاری رسانه ای تاکید کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این دیدار دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اروپا در عشق آباد را بسیار مهم خواند و گفت وگوها و توافقات روسای جمهور دو کشور را نقشه راه روابط جدید بین دو کشور دانست. دو کشور

جیحون بایراموف همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ترانزیت و انرژی را مهم و راهبردی خواند و همکاری در حوزه سازمان ها و نهادهای بین المللی از جمله اکو را مفید و آینده نگر خواند.

امیر عبداللهیان در این دیدار از همکار خود برای سفر به ایران دعوت کرد. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با استقبال از این دعوت، اظهار داشت که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد.

همچنین مقرر شد پس از پایان مذاکرات وزیران، معاونان سیاسی وزارت خارجه نشستی برای بررسی و ارزیابی موضوعات مرتبط با گسترش و تعمیق روابط دو کشور برگزار کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید