امیر عبدالاخیان وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان فردا به این کشور سفر می کند


ساعت: 21:02
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880629

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه فردا (دوشنبه) در تهران میزبان وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جییون بایرام اف وزیر امور خارجه آذربایجان فردا (دوشنبه) در اولین سفر حسین امیرعبدلاخیان به جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم میهمان وی خواهد بود.

وی پیش از ناهار فردا (دوشنبه) 22 تیرماه با همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

یک منبع آگاه روز گذشته در این باره به خبرنگار فارس گفت: وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان طی روزهای آینده به تهران سفر خواهد کرد.

جیحون بایرام اف در این سفر با حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دیگر مقامات کشورمان از جمله آیت الله سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر کلیباف رئیس شورای اسلامی شهر دیدار و گفتگو خواهد کرد. .

حسین امیرعبدلاخیان و جیحون بایراموف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه بویژه در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی و پارلمانی و اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، رایزنی و تبادل نظر شد و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این گفتگو اعلام کرد که به زودی به ایران سفر خواهد کرد.

این اولین سفر وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به ایران در دولت سیزدهم است. حسین امیرعبدلاخیان در اول آذرماه سال گذشته (1400) سفری یک روزه به باکو داشت و ضمن دیدار با الهام علی اف، با همتای خود نیز دیدار و گفتگو کرد. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در دیدار با امیر عبدالاخیان و در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود اظهار داشت که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین بار دیگر بر دعوت آیت الله رئیسی از همتای آذربایجانی خود برای سفر به تهران برای دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان و ژیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در گفت و گوی تلفنی درباره توسعه همکاری های دوجانبه بین دو کشور و توسعه منطقه ای در 8 اردیبهشت ماه سال جاری به تبادل نظر پرداختند. کنترل شیوع ویروس کرونا در دو طرف بر بازگشایی مرزهای زمینی ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

وزرای خارجه دو کشور در ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه و توسعه منطقه‌ای گفت‌وگوی تلفنی داشتند.

وزرای امور خارجه دو کشور در تاریخ 8 بهمن 1400 تلفنی گفت و گو کردند و وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بر اجرای سریع ترین توافقات فیما تاکید و ابراز امیدواری کرد: نشست کمیسیون مشترک کنسولی به زودی در باکو برگزار می شود. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به تهران استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

مراسم سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اسفندماه سال گذشته در محل وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید