گفتگوی تلفنی امیر عبدالاخیان با وزیر امور خارجه اوکراین


ساعت: 20:26
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906618

وزیر امور خارجه اوکراین روز جمعه گفت که با وزیر امور خارجه ایران تماس تلفنی دریافت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین گفت که روز جمعه با حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران تماس تلفنی دریافت کرده است.

به گزارش رسانه های اوکراینی، کولبا در آن تماس تلفنی از امیر عبدالاخیان خواسته بود که ایران ارسال سلاح به روسیه را متوقف کند.

نمایندگان امارت به قطر حمله کردند و بر اتحاد با عربستان سعودی تاکید کردند

بیانیه وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن درباره آغاز آتش بس در حدیده

این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات ایرانی بارها هرگونه ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرده اند.

لیست قیمت قطارهای 5 ستاره نور به همه مقاصد محبوب (اکتبر 1401)

لیست قیمت قطارهای 5 ستاره نور به همه مقاصد محبوب (اکتبر 1401)

آن را رزرو کنید

آگهی yektanet-logo-sign

«امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک که دیروز در نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان صلح و امنیت بین المللی سخنرانی کرد، دلایل ایران برای رد وی درباره ادعای کشورهای غربی برای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ توضیحاتی درباره اوکراین و رابطه این کشور با قطعنامه 2231 برجام داد.

از سوی دیگر، حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه دوشنبه 11 آبان، جنگ اوکراین و اتهامات کشورهای غربی علیه ایران را یکی از موضوعات سیاست خارجی این کشور خواند. روز و تاکید کرد: از آنجایی که ایران مخالف جنگ و آوارگی مردم در افغانستان، سوریه، یمن و عراق است، موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با جنگ و آوارگی در اوکراین از روز اول مشخص شده است.

همچنین امیر عبدالاخیان روز چهارشنبه در نشست خیریه مشترک با همتای بلاروسی خود گفت: اتهامات بی اساس برخی کشورها در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ با اوکراین را قاطعانه رد می کنیم و مقامات اوکراینی را به نشست دوجانبه دعوت می کنیم. سطح کارشناسان فنی ایرانی و اوکراینی کلیه مستندات مربوط به این ادعا را ارائه دهید. موضع ما در مورد اوکراین این نیست که جنگجویان را مسلح کنیم. ما مخالف جنگ در اوکراین هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید