دیدار وزیر امور خارجه دولت فعلی افغانستان با مقام وزارت امور خارجه ایران

ساعت: 21:49
تاریخ انتشار: 1300/09/27
کد خبر: 1793170

وزیر امور خارجه دولت فعلی افغانستان امروز با معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرخان متکی وزیر امور خارجه دولت فعلی افغانستان با سید حسن مرتضوی معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار پس از تایید اقتصادی سفر حسن کاظمی گومی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، صورت گرفت و بر نیاز مردم افغانستان به سوخت و تجهیزات گرمایشی در فصل زمستان تاکید شد.

متکی در این نشست با ارزیابی کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان، از تهران خواست از ظرفیت بین المللی خود برای خروج افغانستان از شرایط کنونی و کاهش فشار اقتصادی بر مردم این کشور استفاده کند.

وزیر امور خارجه طالبان در خصوص تقویت روابط دیپلماتیک میان افغانستان و سایر کشورها گفت: اکنون آمادگی داریم تا کشورهای مختلف در سطوح مختلف دیپلماسی فعالیت خود را در افغانستان از سر بگیرند و نمایندگان خود را در این کشورها برای حل مشکلات مختلف فعال کرده ایم. از هموطنانمان «حل افغانستان در کشورهای مقصد

متکی با اشاره به برخی از مشکلات مردم افغانستان گفت: آمادگی داریم تا موسسات خیریه بین المللی فعالیت خود را در افغانستان آغاز کنند و در این زمینه همکاری های گسترده ای خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه طالبان با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره رابطه دولت جدید افغانستان با آمریکا گفت: این موضوع از واگذاری کرسی سازمان ملل به مردم افغانستان مشهود است، نه اینکه افراد غیرمسئول همچنان بر اینها تکیه کنند. صندلی ها

متکی در پایان این دیدار در خصوص همکاری با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما دو کشور همسایه هستیم و آمادگی کامل برای ادامه روابط گسترده و آزاد در همه سطوح را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید