ناگفته های دیدار بسیار مهم بشار اسد با وزیر امور خارجه/ آغاز رایزنی ها برای بازگشت روابط تهران – قاهره به حالت عادی

ناگفته های دیدار بسیار مهم بشار اسد با وزیر امور خارجه/ آغاز رایزنی ها برای بازگشت روابط تهران – قاهره به حالت عادی

روز جدید وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مذاکره مستقیمی با طرف مصری نداشته ایم، تصریح کرد: مصر کشور مهمی در جهان اسلام است و توسعه روابط تهران و قاهره به نفع هر دو کشور است. ملت ها

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان مهمترین دستاوردهای سفر خود به سوریه را بیان کرد.

امیر عبداللهیان گفت: سفر اخیر من به سوریه در سفر اخیر بشار اسد به تهران و مذاکرات وی با رئیس جمهور کشورمان انجام شد.

وزیر امور خارجه افزود: پیشرفت های خوبی در بخش هایی از توافق حاصل شد و قرار شد خودم و همکارم وزیر خارجه سوریه برخی از موضوعات را پیگیری کنیم.

امیر عبدالاخیان تصریح کرد: علاوه بر این روسای کمیسیون های مشترک کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در اسرع وقت ساماندهی خواهند کرد.

وی گفت: بیش از دو ساعت با بشار اسد در مورد موضوعات مختلف گفت و گو داشتیم. یکی از ماموریت های مهم ما در این مقطع بررسی امکان عملیات نظامی ویژه ترکیه در مناطقی از سوریه است که در سفر چند روز پیش به ترکیه در دستور کار داشتیم.

وزیر امور خارجه گفت: تهران در تلاش است تا این بحران و مشکل بین دو کشور را از طریق سیاسی حل کند و ما متوسل شدن به جنگ را رد می کنیم.

امیر عبدالاخیان تصریح کرد: با فعال سازی تمامی پرونده های همکاری های تجاری و اقتصادی و گردشگری که بین دو کشور وجود دارد موافقت کرده ایم.

وی افزود: امیدوارم از نتایج این سفر و توافقات صورت گرفته به نفع هر دو ملت استفاده شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که مذاکرات ایران، اردن و مصر در بغداد انجام شده است، گفت: هنوز مذاکراتی برای پیشبرد و توسعه مستقیم روابط با طرف مصری انجام نداده ایم اما تلاش هایی در این زمینه در حال انجام است. همکاری بین کشورهای اسلامی، روابط تهران و قاهره باید عادی شود.

امیر عبدالخیان تصریح کرد: اکنون در قاهره دفتر حفظ منافع داریم و از طرفی طرف مقابل در تهران دفتر حفظ منافع دارد. توضیح من به این موضوع اشاره دارد که مصر کشور مهمی در جهان اسلام است و معتقدیم که رابطه طبیعی و رو به توسعه تهران و قاهره برای هر دو کشور، هم ملت و هم برای منطقه مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید