دیدار رستم قاسمی از بشار اسد/ آغاز فصل جدیدی در روابط اقتصادی گسترده ایران و سوریه

ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799996

وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای تهیه نقشه راه ارتقای همکاری های اقتصادی تهران و دمشق و گفتگو با رئیس جمهور و مقامات ارشد سوریه وارد سوریه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی در راس یک هیئت بلندپایه اقتصادی و سیاسی برای یک سفر سه روزه به دمشق پایتخت سوریه سفر کرد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این سفر سه روزه با بشار اسد و تعدادی از مقامات ارشد این کشور دیدار و با آنان در خصوص تهیه نقشه راه ارتقای همکاری های اقتصادی تهران و دمشق رایزنی خواهد کرد.

سمر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه و مهدی سبحانی سفیر کشورمان در فرودگاه دمشق از رستم قاسمی و هیئت همراه استقبال کردند.

در این سفر سه روزه، علاوه بر دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با رئیس جمهور سوریه، هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی کشورمان با تعدادی از مقامات ارشد سوریه از جمله حسین آرنوس نخست وزیر کشورمان دیدار و گفتگو کرد. فیصل مقداد وزیر، عصام حظم بانک مرکزی و وزرای اقتصاد، حمل و نقل، کار و مسکن دیدار و گفتگو خواهند کرد.

یکی از اعضای دولت سیزدهم در بدو ورود به سوریه اعلام کرد: جمعی از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان وی را در این سفر همراهی می کنند و این نشان دهنده اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای فعالیت های اقتصادی و تجاری است. . همکاری با سوریه».

آغاز فصل جدیدی در روابط گسترده اقتصادی ایران و سوریه

قاسمی گفت: پایان جنگ در سوریه آغاز دوران جدیدی در روابط اقتصادی دو کشور است، به ویژه اینکه ایران و سوریه در سال‌های تروریسم بین‌المللی در کنار هم بودند.

وی تاکید کرد: گفت وگوها در حوزه های مختلف از جمله صنعت، ساخت و ساز و زیرساخت ها خواهد بود.

ثمر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه با اشاره به روابط ناگسستنی دو ملت و قربانیان جوانان غیور ایران گفت: ما در سوریه خواستار همکاری گسترده با ایران هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که دیدارهای وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات همراه با نمایندگان سوری منجر به توافق برای دستیابی به مشارکت اقتصادی و تجاری بین دو کشور شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید