بشار اسد بر لزوم ایجاد پروژه های جدید بین ایران و سوریه تاکید کرد

ساعت: 19:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800132

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم ایجاد پروژه های جدید در راستای تامین منافع مشترک دو کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، بشار اسد در نشست امروز (چهارشنبه) در دمشق پروژه های جدیدی را ایجاد کرده است که منافع مشترک ایران و سوریه را برآورده می کند و بخش های کار و تجارت دو کشور را به هم متصل می کند. بله، مهم است.

به گزارش سانا، در دیدار رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیته مشترک اقتصادی سوریه و ایران با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، روابط دوجانبه دو کشور به ویژه در سطح اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. مورد بحث قرار گرفت. نظر منتشر شد.

در این دیدار همچنین راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش دولتی و خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک به منظور ایجاد رویکردی جدید در روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ایران همچنین با تاکید بر موضع مستحکم کشور در حمایت از مقاومت مردم سوریه در برابر جنگ تروریستی که با آن مواجه است، علاقه مندی تهران را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌هایی که منافع دو ملت دوست را تامین می‌کند، ابراز کرد. سابق.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که ریاست کمیته مشترک اقتصادی سوریه و ایران را برعهده دارد، امروز (چهارشنبه) در رأس یک هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی در سفری سه روزه به دمشق پایتخت سوریه وارد شد و مورد استقبال قرار گرفت. در فرودگاه وزیر اقتصاد سوریه شد و «مهدی سبحانی» سفیر کشورمان در سوریه شد.

یکی از اعضای کابینه سیزدهم گفت: جمعی از نمایندگان سیاسی و اقتصادی کشورمان وی را در این سفر همراهی می کنند و این نشان دهنده اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری با سوریه است. . خبرنگاران هنگام ورود به فرودگاه دمشق.

وی افزود: پایان جنگ در سوریه آغاز دوره جدیدی از روابط اقتصادی دو کشور است به ویژه اینکه ایران و سوریه در زمان جنگ با تروریسم بین المللی در کنار هم بودند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تاکید کرد: صحبت ها در حوزه های مختلف از جمله صنعت، ساختمان و زیرساخت خواهد بود.

سامر الخلیل، وزیر اقتصاد سوریه که در فرودگاه دمشق از وزیر راه و شهرسازی استقبال کرد، با اشاره به روابط ناگسستنی دو ملت و قربانیان غیور کشورش گفت: ما در سوریه خواهان همکاری گسترده با ایران هستیم. جوانان ایرانی

وی ابراز امیدواری کرد که دیدارهای آقای قاسمی و هیئت همراه با مقامات سوری منجر به توافق در زمینه مشارکت اقتصادی و تجاری بین دو کشور شود.

وزیر راه و شهرسازی علاوه بر دیدار با رئیس جمهور سوریه، با تعدادی از مقامات ارشد این کشور از جمله حسین ارنوس نخست وزیر، فیصل مقداد وزیر امور خارجه، عصام حظم رئیس بانک مرکزی و وزرای اقتصاد دیدار کرد. ، حمل و نقل، کار و مسکن سوریه دیدار و گفتگو خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید