یاسوج; سال ها انتظار برای اتمام پروژه چهارمین پل بشار / هزینه 12 میلیاردی برای ساخت پل چهارم بشار + تصاویر


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822248

پل چهارم بشار به گفته شهردار یاسوج با 12 میلیارد بدهی به پیمانکار این پروژه هم اکنون گروگان است و در افتتاح پل عقب مانده است.

کهگیلویه و بویراحمد مجموعه ای از پروژه های نیمه تمام کوچک و بزرگ دارد که از دورافتاده ترین نقطه دیشموک تا قلب استان در شهر یاسوج پراکنده است.

پروژه هایی که سال ها در تلاطم وعده های دیروز و امروز و شاید سال های دیگر راکد مانده اند، باعث پیشرفت لاک پشت ها شده است.

یکی از این پروژه ها که تاریخ زیادی به خود دیده است، چهارمین پل بشار بر روی رودخانه بشار در یاسوج است که پس از سال ها انتظار و وعده های عملی نشده همچنان در دست مسئولان شهری است و هنوز زمان اتمام و شروع آن باقی مانده است. آی تی!


پل چهارم گروگان گرفته شد!

به گفته شهردار یاسوج، بدهی 12 میلیاردی به پیمانکار این پروژه، پیمانکار را مجبور کرده است که از برنامه ریزی افتتاح پل خودداری کند و درخواست خود و ادامه روند فیزیکی را داشته باشد.


5c611a0b 7e2e 4716 aac6 1740d12ad661 خبر خاکستری

چهارمین پل بشار در بستر رودخانه بشار در منطقه ساحلی شهر یاسوج در سال 1394 با حضور محمد باکر نوبخت معاون سابق رئیس جمهور احداث شد.


یاسوج; آیا سال ها منتظر تکمیل پروژه چهارم پل بشار بودید؟

بهره برداری از پل چهارم بشار در 7 سال گذشته چندین بار متوقف شده اما به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار شهرستان در دستور کار بخشداران قرار گرفته و همواره وام مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

به گفته مقدم شهردار یاسوج، این پروژه عمرانی قرار بود شهریورماه سال گذشته به بهره برداری برسد اما خبری از بریدن روبان قرمز آن نیست و وعده ایام دهه فجر تمدید می شود اما باز هم خبر از افتتاح می رسد. مراسم و عملیات آن به خاطرات سپرده شد.


dfa9c57a 89c4 40be bae3 a642570f23db خبر خاکستری

حجم ترافیک شهر یاسوج به دلیل فرسودگی خیابان اصلی شهر از میدان جهاد تا ورودی اکبرآباد در مواقع بروز بحران؛ خود در حال تبدیل شدن به یک بحران عظیم است و ایجاد جاده برای خروج از ترافیک یکی از نیازهای اصلی شهر یاسوج است.


12 میلیارد برای آزادسازی پل چهارم بشار!

پیمانکار پل چهارم بشار مبلغ قرارداد این پروژه را 36 میلیارد تن اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود 22 میلیارد تن از محل وام این پروژه دریافت شده است که این پروژه تا سال 96 تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی و نزدیک به 12 میلیارد دارد. تومانی در اکنون درخواست هایی داریم.

اگرچه شهردار یاسود قول افتتاح چهارمین پل بشار را در شهریورماه امسال داده و میزان پیشرفت فیزیکی را نزدیک به 95 درصد اعلام کرده است، اما آنچه از ظاهر پروژه مشخص است، این پروژه حدود 80 درصد پیشرفت داشته و دارد. به زمان بیشتری برای کار نیاز دارند


005e5777 7778 49d2 8c05 c08d342feade خبر خاکستری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید: پل چهارم بشار یکی از پروژه هایی است که می تواند از بار ترافیکی در مرکز استان بکاهد.


«چه کنم؟» جام شهرداری با خزانه خالی!

کیامر حاجی زاده کاهش ترافیک در شهر یاسوج را ضروری دانست و افزود: اعتبار لازم برای پل چهارم بشار تامین شد و به گفته شهردار این پروژه باید در بهمن ماه سال گذشته تکمیل و به بهره برداری می رسید.

حال آنچه از شواهد برمی آید تیک تیک شهرداری یاسوژ است که ماه ها و سال ها بعد امروز مطالبات 12 میلیاردی پیمانکاران و خزانه خالی شهرداری را برای پایان دادن به این پروژه مهم و حیاتی اعلام کرد.

از مسئولان اجرایی و ارشد استانی می خواهد که برای شهر یاسوج به عنوان جبهه و مرکز استان راهکارهای جدیدی بیندیشند و برای رفع این مشکلات تلاش کنند.


a0e31c03 1286 46d5 a454 381f5c354b96 خبر خاکستری

اما امیدواریم در شرایطی که دولت سیزدهم با نیت جدی در جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام گام های موثری برداشته است، تکمیل و بهره برداری از این پل در اولویت قرار گیرد و علاوه بر تسهیل در تردد شهری، حرکتی نیز شاهد باشیم. کاهش تلفات منابع عمومی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید