معمایی به نام پل چهارم بشار یاسوج با کلیدواژه وعده+تصاویر


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896524

شهردار یاسوج مهرماه سال گذشته قول افتتاح پل چهارم بشار را داده بود اما آنچه از ظاهر این پروژه مشخص است این است که یک سال دیگر از آن وعده می گذرد و هنوز محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، پل چهارم بشار یاسوج به عنوان مهمترین پروژه حوزه شهری مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار بود در هفته دولت امسال تکمیل و به بهره برداری برسد اما خبری نیست. این وعده محقق شده و هنوز مشخص نیست.

اگر بخواهیم در مورد یاسوج بگوییم کمی گفته ایم، اما حیف است که این همه نعمت خدا در این شهر کم شده و دیگر نیازهایش برآورده نمی شود و این توانایی ها یکی پس از دیگری از بین می رود.

امروزه جمعیت مرکز استان کهگیلویه و بویار احمد هر روز در حال افزایش است و به عنوان یکی از شهرهای پیشرو مهاجرپذیر در کشور شناخته می شود.

زیرساخت های موجود در شهر یاسوج مرکز چهارفصل نه تنها پاسخگوی نیازهای کنونی شهر نیست، بلکه در صورت عدم رسیدگی، چالش های زیادی را برای شهر در آینده ایجاد خواهد کرد.


1b63b69b dee2 4d81 88f9 4e7f0f5d18cf خبر خاکستری


معمایی به نام پل چهارم بشار با کلیدواژه وعده!

از سوی دیگر حجم ترافیک شهر یاسوج به دلیل قدیمی بودن خیابان اصلی شهر از میدان جهاد تا ورودی اکبرآباد در صورت بروز بحران به بحرانی عظیم تبدیل می شود، مشکلی که نشان داد. وی ایجاد جاده برای برون رفت از ترافیک را یکی از نیازهای اصلی شهر یاسوج دانست.

همه می دانیم که چهارمین پل بشار بر بستر رودخانه بشار در منطقه ساحلی شهر یاسوج در سال 1393 با حضور محمد باکر نوبخت معاون سابق رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

به گفته مسئولان این پل با اتصال به جاده کمربندی ساروک می تواند ترافیک زیادی را از شهر یاسوج در زمان راه بندان در شمال این شهر حمل کند و سالجاری زیر بار ترافیک می رود.


2ce40df2 96a1 4c2d 9d2f c7ee9714c56d خبر خاکستری


سلام به شهردار وعده ها!

شهردار یاسوج قول افتتاح چهارمین پل بشار را در شهریور ماه سال گذشته داده و پیشرفت فیزیکی آن را تقریباً 95 درصد اعلام کرده است اما آنچه از ظاهر پروژه مشخص است این است که این پروژه حدود 80 درصد پیشرفت داشته و نیاز به زمان بیشتری برای بهره برداری دارد. ایناهاش.

مقدم هر چند در ادامه راه اندازی نشدن این پروژه، مشکلات ایمن سازی پایه های پل را دلیل کندی اجرای آن دانست و گفت: با تکمیل پایه ها در ماه های آینده، این پروژه به بهره برداری می رسد، اما باز هم این قول می دهد. بر اساس وعده های دیگر است.» اضافه شد.


آقای شهردار هفته دولت تمام شد، پل چهارم بشار چطور؟

اجرای پل چهارم بشار در 7 سال گذشته چندین بار متوقف شد اما به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار شهرستان در دستور کار مدیران استانی قرار گرفت و به طور مستمر اعتبار ویژه ای برای آن در نظر گرفته شد.


2b5c7769 346e 428c 991c c3269722835e خبر خاکستری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: پل چهارم بشار یکی از طرح هایی است که می تواند بار ترافیکی مرکز استان را کاهش دهد و باید این پل تا پایان سال به بهره برداری می رسید. پایان بهمن ماه سال گذشته

اما امیدواریم در شرایطی که دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام گام های موثری برداشته است، تکمیل و بهره برداری از این پل در اولویت قرار گیرد و علاوه بر سهولت ترافیک در شهر، گامی در جهت کاهش باشد. از هدر رفتن سرمایه های عمومی

اگرچه امروز مردم خواهان شفاف سازی مسئولان در این مورد هستند و شهردار یاسوج در مقطعی بهانه بی پولی و از سوی دیگر گروگان گرفتن پل توسط پیمانکار را مطرح کرد، اما این سوال پیش می آید که این مقدار پول و قیمت میلیاردی جمهوری کجا رفت و چرا شهرداری نمی تواند این چند درصد این پل را تمام کند؟

پیمانکار پروژه پل چهارم بشار مبلغ قرارداد را 36 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 22 میلیارد تومان از اعتبار این پروژه جمع آوری شده است و این پروژه تا سال 96 تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تقریباً داریم. 12 میلیارد تومان مطالبات.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید