کجاست وعده های عملی نشده برای افتتاح پروژه شهری در یاسوج/ افتتاح چهارمین پل بشار؟


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809510

پل چهارم بشار یاسوج قرار بود در بهمن ماه سال جاری افتتاح شود اما افتتاح نشدن پروژه شهر مشکلاتی را در تردد یاسوج ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت طبیعی ایران شناخته می شود و وجود جاذبه ها و مکان های مختلف تفریحی و گردشگری گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب کرده است. نقاط مختلف کشور در این مکان حضور دارند تا بتوانند لحظات خوشی را در این شهر سپری کنند.

پدیده مهاجرت سالانه علاوه بر ظرفیت های مختلف گردشگری، باعث افزایش جمعیت در حاشیه شهر یاسوج و همچنین خود شهر می شود و این موضوع باعث افزایش هزینه ها، افزایش ترافیک و مهمتر از آن، اگر مسئولان، شهر و کارمندان دولت هستند. برای افزایش برنامه ریزی نکنید افزایش جمعیت حجم مشکلات شهری را افزایش می دهد.

یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر در مرکز استان به دلایل مختلف از جمله رشد جمعیت، مهاجرت، ظرفیت گردشگران در شهر یاسود مشاهده شده، مشکل تردد است که در این مورد اگرچه برای حل مشکل ترافیک، راه حل های مختلفی مانند پارکینگ توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین توجه به توسعه و احداث مسیرها و پل های شهری جایگزین ممکن است در دستور کار قرار گیرد، اما شهروندان همچنان با چالش کمبود پارکینگ مواجه هستند، مشکلاتی در عدم بازگشایی وجود دارد. پروژه های بزرگ شهری


34608cb0 d5e1 4117 8811 ad930d64737c خبر خاکستری

در همین راستا شهردار یاسود قول افتتاح چهارمین پل بشار در شهریورماه امسال را داد و گفت: میزان پیشرفت فیزیکی نزدیک به 95 درصد است اما بازگشایی نشدن پل چهارم بشار گیج کننده شده است، هرچند شهردار اشاره کرد که یکی از دلایل عدم کشف، مشکلات تامین ستون های پل و تاخیر در روند اجرا و همچنین اینکه پروژه تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد، دوره دو ماهه به پایان می رسد. یعنی مهر و آبان او آمد، اما وقت افتتاح چهارمین پل بشار نرسید.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: پل چهارم بشار یکی از پروژه هایی است که می تواند از بار ترافیکی در مرکز استان بکاهد و قرار بود این پل تا پایان بهمن ماه تکمیل و به بهره برداری برسد. که بعید است محقق شود.»


e9553604 9427 4499 865f c67416c79a0f خبر خاکستری

کیامر حاجی زاده کاهش ازدحام ترافیکی در شهر یاسوج را ضروری دانست و گفت: اعتبار لازم برای پل چهارم بشار تامین شده و شهردار گفت: این پروژه باید در بهمن ماه تکمیل و به بهره برداری می رسید.

در همین راستا استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش مشترک ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی ورودی ها.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 70 میلیارد تن یاسوج را به شهرداری یاسوج دادیم اما حتی یک جدول هم رنگ نشد و ضعف در قوانین شهرداری مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد.

با توجه به اظهارات استاندار استان برای تزریق اعتبار به شهرداری یاسوژ، به نظر می رسد شهردار یاسود می توانست از همین اعتبارات برای تکمیل این پروژه بزرگ شهری هزینه کند و مشکلی از نظر کمبود اعتبار وجود ندارد.


063c1192 f9fc 4c50 8139 7cf4674316bf خبر خاکستری

لازم به ذکر است که پل چهارم بشار در شهر یاسوج می تواند باعث تسهیل در تردد شهری و همچنین جلوگیری از ترافیک و کاهش هزینه ها برای شهروندان شود، اما عدم بهره برداری از این پل باعث ایجاد مشکلات ترافیکی و می توان گفت شهر یاسود می شود. مرکز استان و شهر توریستی است، بنابراین در ایام تعطیلات عید حضور مسافران در این شهر تضمین شده و باز نشدن این پل می تواند مشکلات ترافیکی مضاعفی را به دنبال داشته باشد، لذا از مسئولان شهری می طلبد شهردار یاسوج و معاونت ساختمانی باید برای بهره برداری از پل چهارم بشار در ماه آخر سال تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید