وعده های محقق نشده پروژه ای در یاسوج/ چرا خیابان جمهوری تعریض نشد؟ + تصاویر


ساعت: 14:44
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855081

در شرایطی که در سال های اخیر توسعه خیابان جمهوری شهر یاسوج در دستور کار مسئولان شهری قرار گرفته اما این موضوع همچنان بلاتکلیف و مبهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، در شرایط امروز افزایش مهاجرت به شهرها، شهرنشینی و افزایش جمعیت وجود دارد و این موضوع توسعه شهرهای کوچک و بزرگ را به دنبال دارد.

مهاجرت به شهرها نیز یکی از عوامل رشد جمعیت شهری است و این جمعیت برای اشتغال و زندگی بهتر و دسترسی به امکانات شهری مهاجرت می کنند اما این مهاجرت ها مشکلاتی از جمله شلوغی خیابان ها، فشار بر زیرساخت های شهری، آلودگی هوای شهرها و … را به همراه دارد. ترافیک است

شهر یاسوج به عنوان مرکز استان یکی از شهرهای مهاجرپذیر کهگیلویه و بویراحمد است که هر ساله با افزایش مهاجرت و همچنین ورود مسافران و گردشگران مواجه است.


981a74fb 1053 4a38 8b1f 43c86f5da4a5 خبر خاکستری

تردد در شهر یاسوج مشکلات و علل مختلفی دارد که ممکن است به دلیل در دسترس بودن خودروهای یک طرفه و عدم توجه به وسایل حمل و نقل عمومی، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، پارک نامناسب خودروها در شریان های اصلی و مکان های پرتردد باشد. عدم تعریض خیابان ها و شریان ها ترافیکی که سال هاست بدون تغییر باقی مانده و پاسخگوی ترافیک سنگین نیست و در نهایت عدم وجود پارکینگ کافی در سطح شهر را می توان از عوامل مهم در ایجاد ترافیک برشمرد.


d375f32c 1120 4d6b bd4d 8676033cbd28 خبر خاکستری

در همین راستا در شهر یاسوج در سال های اخیر تعریض خیابان جمهوری در دستور کار مسئولان قرار گرفت، این موضوع در سال 94 در دستور کار مسئولان شهری قرار گرفت اما پس از گذشت 7 سال از این موضوع، اجرای کامل آن قرار گرفت. مواجه شدن با مشکلات .

این مسیر پرتردد به دلیل قرار گرفتن در مسیر آبشار یاسوج و همچنین منتهی به مسیر ادارات مهم شهری به دلیل عدم تعریض پایین ورودی منتهی به آبشار یاسوج باعث ترافیک شد.

تردد در این نقطه از شهر ثابت است به طوری که در زمان تعطیلی ادارات و همچنین در شب تردد خودروها به کندی صورت می گیرد و در ساعات خاصی در شهر یاسوج باعث نارضایتی شهروندان و مسافران می شود.

گسترش این پروژه در شرایط کنونی همچنان هاله ای از ابهام باقی مانده و به پیچ و خم هایی تبدیل شده است که مشکلات و معضلات ناشی از آن موجب افزایش هزینه های مختلف و نارضایتی آنان از شهروندان شده است.

شهردار یاسوج در جدیدترین ادامه این پروژه در گفت و گو با اصحاب رسانه گفت: خیابان جمهوری اسلامی به دلیل قرار گرفتن در کنار آبشار یاسوج و بلوار ارم همواره در طول سال به ویژه در ایام تعطیل دارای ترافیک سنگینی است.

نستان مقدم با اشاره به لزوم رسیدگی به مشکلات ترافیکی شهر یاسوج به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان و گردشگران، از گیر افتادن خود گفت.

مقدم در ادامه بیان کرد: طبق ارزیابی کارشناسان رسمی و قانونی شهرداری یاسوژ به دلیل منابع مالی نمی تواند املاک مسیر را تملک و تخلیه کند.

شهردار یاسوژ خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم کاربری قسمتی از جاده را که متعلق به شهرداری است بر اساس ماده 5 به قسمت تجاری کمیسیون تغییر دهیم و با اموال مالکان معاوضه کنیم، اکثر مشکلات حل می شود.


519af992 44a2 45e4 a9dc 174c63c5feb8 خبر خاکستری

وی افزود: این مسیر با استفاده از این مسیر علاوه بر رفع مشکل تردد در لحظه و رفاه حال شهروندان و گردشگران می تواند به عنوان بازوی شناور برای تردد شهری عمل کند.

در شرایط فعلی این پروژه در اما و ایفا مانده و خبری از تعریض خیابان جمهوری نیست و عملیات خاصی در این زمینه مشاهده نشده است. سیتی پوینت و مهتر در این نقطه شهر با مشکلات ترافیکی دست و پنجه نرم می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید