کمربند ساحلی یاسوج و پل چهارم بشار در انتظار تحقق وعده ها / تکمیل جاده های قرن جدید + تصاویر


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817090

به گفته برخی کارشناسان، پروژه ساحلی سروک قرار بود تا پایان سال گذشته به اتمام برسد اما به دلایلی که هنوز از سوی شهرداری یاسوج مشخص نشده، در بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش زاگرس صبح امروز، بیش از 50 سال از عمر شهر یاسوج می گذرد، اما رشد سرطانی و غیراصولی این شهر بر چهره او اثر گذاشته و این شهر جوان را دچار پیری زودرس کرده است.


حلقه ای از پیری بر چهره غمگین یاسوج؟!

در گذشته به دلیل زندگی عشایری، سیاه چادرهای عشایری سقف اکثر مردم روستاها بود، اما با افزایش تک همسری و گسترش جمعیت روستایی و شهری، سیاه چادرها جای خود را به خانه های لعابدار دوره رنسانس در یاسوج دادند.

امروزه یاسوج دیگر شهری خارجی و جوان در کشور نیست، اما برخی آن را مقصدی جدید برای گردشگری در جنوب کشور می دانند و برخی دیگر این شهر را شهری آشفته و بدون زیرساخت های شهری می دانند.


3d6b7aba f52d 4247 a5f7 d7fd41fcecda خبر خاکستری

در دهه های اخیر به دلیل رشد بی رویه مهاجرت معکوس دهقانان به شهر از جمله در مرکز استان، زیرساخت های این شهر نوظهور پاسخگوی جمعیت نبوده و این شهر به نوعی بی خانمانی تبدیل شده است.


شهریاسوج شهری زیر فشار مهاجرت بی رویه؟

دگرگونی دهکده های اقماری در چهار گوشه سرمایه طبیعی ایران باعث شده تا امروزه بسیاری از این زیرساخت ها برای کندی خدمات رسانی و در برخی موارد مورد انتقاد شدید مسئولان قرار گیرد.

این در حالی است که افزایش 2 درصدی جمعیت شهری و کاهش 2 درصدی جمعیت روستایی نشان از پدیده نامطلوب مهاجرت شهری و بی نتیجه بودن تلاش مسئولان برای کاهش مهاجرت و مهاجرت معکوس دارد.


b008b53d c45e 4250 ab5f 3b3b72e5340e خبر خاکستری

این در حالی است که افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها منجر به پدیده حاشیه نشینی شده است که همواره «قلب کثیف» و تهدیدی جدی برای ساکنان این مناطق و شهرها محسوب می شود. تهدیدی که با کوچکترین اتفاقی ماهیت هشدار دهنده خود را نشان می دهد.


در حاشیه پایتخت طبیعت پیچیده شده است؟

این در حالی است که وضعیت در حومه شهر یاسود که از قضا با کمبود زمین نیز مواجه است، پیچیده تر می شود و هر روز که می گذرد پیچیده تر و رفع آن دشوارتر می شود. گره های آن

مهاجران روستایی به دلیل هزینه کم زمین معمولاً در روستاهای اقماری یاسود زندگی می کنند و همین امر باعث شده این روستاهای بزرگ به تدریج به شهر متصل شوند و از آنجایی که نظارت بر ساخت و ساز وجود ندارد، این مناطق وصله نامناسبی برای اتصال و نبود زیرساخت های مهم برای این شهر هستند. یاسوج نقطه ضعف مهمی است.

اگرچه یکی از مهم ترین دلایل توسعه یاسود مرکز اداری و سیاسی شهر است، اما به نظر می رسد این سرطان رو به رشدی است که در آینده نزدیک سلامت شهروندان و حتی طبیعت بکر آن را تهدید می کند.


907004f1 4d80 43a6 bc76 d7070b30f19f خبر خاکستری

یاسوج دیگر شهری ناشناخته و غریب در بین گردشگران و طبیعت گردان نیست. امروزه از یاسوج به عنوان شهری جزیره ای در بین قله های سر به فلک کشیده زاگرس و دنا به عنوان یک مقصد جدید گردشگری در جنوب کشور یاد می شود که نیازمند توجه ویژه است. .


کمربند ساحلی یاسوج-سروک همچنان منتظر وعده هاست!

یکی از پروژه هایی که امروزه در یاسوج بسیار حیاتی و حائز اهمیت است، پل چهارم بشار و نوار ساحلی به منطقه سروک برای روان سازی تردد در این منطقه است که هنوز درگیر بودجه و ناامنی کارکنانی مانند شهرداری یاسوج نشده است.

این پروژه که گفته می شود در سال 1400 رشد 90 درصدی داشته، با سرعتی کند پیش می رود و بسیاری از شهروندان و حتی مسافران را در بلاتکلیفی این پروژه شگفت زده کرده است.


d42821a6 9470 4d0e bbd9 197550417870 خبر خاکستری

پل چهارم بشار یا شهید یزدان پناه که در زمان شهردار سابق و با هزینه شهرداری یاسوج تخریب شد، در سال های اخیر با تاخیر مواجه شده و باعث ناراحتی شهروندان و حتی مسئولان ارشد استانی شده است. شهرداری.


جاده ای که در قرن جدید تکمیل شد؟

مقدم شهردار یاسوج در جمع خبرنگاران درباره آخرین روند پروژه گفت: اگر پل چهارم مسیر خروجی نداشته باشد کارایی لازم را نخواهد داشت و به همین دلیل مسیر اتصال پل چهارم به سروک در دستور کار قرار گرفته است. .

وی در خصوص این پروژه گفت: با کمک مردم و تلاش نیروهای شهرداری 100 درصد این مسیر قبل از اتصال به جاده سروک تملک و مسیر به طور کامل تخلیه شد.


وعده هایی که پایانی ندارند!

شهردار یاسوج همچنین درباره آخرین روند تکمیل این پروژه گفت: در حال حاضر عملیات زیرسازی و اجرای جداول زهکشی سطحی در این مسیر توسط چند اکیپ در حال انجام است.

به گفته برخی کارشناسان شهرداری، این پروژه باید تا پایان سال گذشته به اتمام می رسید، اما به دلایلی که شهرداری یاسوژ هنوز شفاف سازی نکرده است، مشخص نیست.

حال سوال اینجاست که آیا شهرداری یاسوژ نگران تکمیل این پروژه است یا خیر؟!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید