در دیدار با اسد بر ادامه حمایت ایران از دولت و مردم سوریه تاکید کردم


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817472

توسعه همکاری های اقتصادی ایران و سوریه در دستور کار روابط دو کشور قرار دارد

وزیر امور خارجه در گفتگو با بشار اسد با تاکید بر تداوم حمایت از دولت و ملت سوریه، گفت: توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در دستور کار دو کشور قرار دارد. است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته (چهارشنبه) برای سومین بار پس از تصدی مسئولیت در راس هیاتی به دمشق سفر کرده بود، در گزارشی به تشریح رایزنی ها و دیدارهای خود با مقامات سوری پرداخت.

وی نوشت: صبح روز چهارشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و درباره همکاری های دوجانبه و رویدادهای منطقه ای و بین المللی گفتگو کردیم. در این دیدار با تبریک موفقیت سوریه در عرصه سیاسی و میدانی، بر حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه تاکید و تاکید کردم که فصل جدیدی در روابط اقتصادی و همکاری های تجاری آغاز شده است.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه توسعه همکاری های اقتصادی ایران و سوریه در دستور کار روابط دو کشور و تسهیل حمل و نقل و ترانزیت بین دو کشور است، گفت: در این راستا تعامل و تبادل عمومی بین دو کشور وجود دارد. نیز مهم هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در این دیدار آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه با اشاره به سرعت توسعه در منطقه گفت که پس از شکست آمریکا در افغانستان و به ویژه پس از حوادث اوکراین، به زودی پیشرفت های اقتصادی در منطقه وجود دارد. مشخص شد که ایالات متحده و ناتو هیچ کاری در جهان نمی توانند انجام دهند. بنابراین کشورهای منطقه به دنبال اتحادهای جدید برای جایگزینی حمایت آمریکا هستند. وی به استانداردهای دوگانه برخی کشورها اشاره کرد و گفت: این کشورها در برابر حملات رژیم صهیونیستی به سوریه سکوت کرده و موضعی نگرفتند. رئیس جمهور سوریه ادعاهای مقامات دولت آمریکا مبنی بر حسن نیت را بی اساس خواند و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین را عاقلانه و درست توصیف کرد و تاکید کرد: آنچه برای سوریه مهم است دیدگاه ایران در مذاکرات وین و حمایت سوریه از این موضوع است. جهت. .

حسین امیر عبداللهیان علاوه بر بشار اسد با همتای سوری خود فیصل المقداد و علی مملوک مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه نیز دیدار کرد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه در دیدار امیر عبداللهیان با تاکید بر نقش مهم ایران در تقویت ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم، بر مواضع شهید سلیمانی در این زمینه تاکید و تجلیل کرد.

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار امیر عبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همسایگان خود مهربان است، گفت: از دیدارها و تماس های ایران و عربستان خرسندیم و امیدواریم شرایط منطقه ای و بین المللی به بهبود کمک کند. این روابط.”

وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای سوری خود گفت: اگر آمریکا واقع بین باشد، ما آماده هستیم در آینده نزدیک با حضور وزارت امور خارجه یکی از اعضای کمیسیون به توافق برسیم. بیایید سرمایه گذاری مشترک برجام را در وین نهایی کنیم. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بدو ورود به دمشق بر حمایت ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه تاکید کرد و گفت: ما و سوریه در یک قلعه هستیم.

این سومین سفر امیر عبداللهیان به سوریه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید