وزیر امور خارجه عمان خطاب به امیرعبداللهیان: فرصت طلایی برای دستیابی به توافق فراهم شده است

وزیر امور خارجه عمان خطاب به امیرعبداللهیان: فرصت طلایی برای دستیابی به توافق فراهم شده است

حسین امیرعبداللهیان در خصوص مسائل دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران ضمن ابلاغ سلام جناب آقای دکتر رئیسی به هیثم بن طارق، سلطان عمان، از دیدگاه های مثبت این کشور برای توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای تشکر و قدردانی کرد.

حسین امیرعبدلاخیان با اشاره به ابتکارات طرف ایرانی برای باز کردن پنجره دیپلماتیک، آخرین تحولات مذاکرات وین را برشمرد و خاطرنشان کرد: مرحله نهایی توافق به دو مولفه واقع‌گرایی و انعطاف طرف آمریکایی و جمهوری اسلامی بستگی دارد. ایران برای دستیابی به یک توافق پایدار و قوی کاملا جدی است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به امنیت انرژی و امنیت غذایی در جهان اهمیت می دهد و با درک مسائل و مشکلات کنونی انرژی در جهان، تاکنون ابتکارات مختلفی را انجام داده است.

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به ارزیابی خود از طرف های مختلف مذاکره کننده در وین، بر دیدگاه کشورش مبنی بر لزوم دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای تاکید کرد و گفت: ما در مذاکرات هسته ای به توافق رسیدیم. بر این باورند که همه طرف ها خواهان دستیابی به توافق نهایی هستند و فرصت طلایی برای دستیابی به توافق فراهم شده است.

وزیر امور خارجه عمان خاطرنشان کرد: عمان همواره از دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات وین و خواسته های مشروع ایران حمایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید